synd om gladmymlan idag...


...så jag ska borra mig djupt ner i min soffa och dra ner stora bio-duken poppa mig en stooor skål med popcorn, må vara måndags-vardag eller ej, och kolla in Twilight.....en hederlig romantisk vampyr-thriller.



har tänkt se den för länge sen, men fick för mig (rättare sagt mitt håriga ex sa) att det var en töntig high-scool-film och att tonåringarna säkert älskade den men för oss över trettio...näää.

men nu har min kusin vitamin sett den tre fyra gånger OCH blivit ett FAN av twilight på facebook, så jag måste ju se om den verkligen är så bra som hon säger.


men vampyrer= ja. lööve= ja.....vampyrer +++löööve= kan bli hur bra som helst!
 
Kolla bara Dracula med världens sexigaste Gary Oldman som Greve Dracula  med höghatt ,krås och blå glasögon.....mummsimums. 

jag har ju i flertalet år försökt övertala sambon om att ta en trevlig semester tripp till transylvanien. Vill gärna ströva runt i  Draculas land...men vad det verkar  är det väl inte på topplistan av favoritresmål hos sambon direkt...

Jag ska ju i alla fall få åka te Borgvattnets prästgård och jaga spöken i juni, alltid nåt!

Varför det är synd om Gladmymlan förresten?

hon har migrän/ ont i nacke/ kroniskt trött igen. VARFÖR?

Då har jag ändå knaprat GInseng, Rosenrot och koffeintabletter så jag borde vara speedad som snurresprätt....nä

de sju ikeapåsarna fulla me tvätt som ska vikas in, är fortfarande kvar uppe.
Och av all städning jag skulle gjort idag på min lediga dag,
har jag plockat ur diskmaskinen...
det är det ENDA  som jag fått gjort.

på ren småländska: känner mig som ett utsketet äpplamos.

DÄRFÖR är jag värd en filmkväll...,,

har fått gå runt o pussa på bebis i förmiddags i alla fall, alltid nåt! världens sötaste lilla Tova-Lisa snart en månad gammal!
jag försökte byta till mig henne mot min hund, dom har det så där fint vitt / trä/ new england-aktigt så hunden i all sin vithet skulle passat bra i miljön.

hennes karl gav med sig när han såg vilka fina tricks Nicken kunde göra
- ta ungen du, vi tar hunnen!

men mammaKusin var det värre med. Hon vill nog behålla det som hon fick kämpa i två dygn med att få ur sig.
Jag säger då det.

föda barn är som att skita ut  ett skrivbord.  för er som undrar alltså.

Personligen tror jag att Gud Fader, gjort det så fiffigt av en anledning.

Han såg till att det skulle göra så djävulusiskt ont att föda ut dom, så att mamman skulle bli på ett sånt dundrandes BRA  humör, när ungen väl var ute, bara av att själva smärtan försvann i och med födseln....

...så att förutsättningarna för att man skulle älska det där lilla skära skrynkliga skrikande paketet skulle vara så stora som möjligt liksom!

Har man vandrat över lik för att något, ser man liksom (förhoppningsvis)till att sköta om det på bästa sätt efteråt....

tror jag.

idag ristade det till i mina äggstockar och jag blev väldigt sugen på en liten bebis. Synd bara att jag brukar gå upp mellan trettio och fyrtio kilo varje ggr jag blir gravid ( ja jag har naturligtvis gått ner emellan annars skulle jag ligga på ¨hundrafemtiokilo plus vid det här laget haha )

men nu när jag ligger på 20 plus, vill jag inte adda 40 kilo till....

så jag måste ner
20 för att få en liten i familjen igen. tycker jag.   Lill-fisen tycker Nicken kan vara vår bebis. Det var lite jobbigt att jag höll på att gulla med Tova-Lisa idag tyckte han ....flera gånger sa han att han INTE vill ha en bebis...

...................jag får nog nöja mig med att snosa på andras småttingar i stället....

nej dags för en runda tiger-balsam på nacken, kvällsmat te barnen och sen FILM-Tajm!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Min man sa att jag förstörde statistiken med att älska Twilight.

För övrigt...är vi bortbytta systrar...?

2009-05-11 @ 22:13:20
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

hoho man kan undra!!!

ja jag ÄLSKADE twilight. han var ju hur mumsig som helst även om han var ung. och hela filmen var...vacker! jag är väl statistik-förstörare me då:-)

2009-05-12 @ 06:44:11
URL: http://gladmymlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0