saker som är störande.....

....sånt som retar upp mej:

* folk på facebook som varje gång man skriver nåt, måste skriva att man dricker saker. öhö dags att börja grunda höhö...dags för första ölen höhö nu blir det grogg på altanen höhöhö.

* när man sitter hos några på middag och man nästan blir idiotförklarad för man inte dricker vin eller öl till maten. att det är så oerhört viktigt i det sociala samspelet med andra människor ,att man dricker alkohol.

* att folk som dricker alkohol, men inte röker, klagar på rökare och usch och det är ju farligt....när dom samtidigt sväljer en klunk vin, hm. nikotin är väl inte jättenyttigt, men dödar väl fan inte så många hjärnceller som alkohol...

* att alkohol är lagligt, och att staten får tjäna pengar på andras missbruk, genom skatten.....

*fulla människor som tror dom är roliga. Nä det är inte KUL när man snubblar fram/ är alkoholpåverkad och hur tjatig och tråkig du vill....människor som man kan tycka hur mycket om som helst, i vanliga fall, beter sig som idioter,och det är helt OK....nä inte i mina ögon.....avskyr det.

hm. är jag alkohol-allergisk kanske?

men när man tänker på det......alla mina misstag och pinsamheter i livet, går nog åtminstone faktiskt skyllas till 90 procent på spit.
alla fyllor,otäcka one-night-stands man ångrat ( sambo stäng öron) saker man sagt som man inte menat, ångest som fyllt dom efterföljande dagarna....

pengar man bränt, saker man tappat bort....huga.

jag har haft kul när jag druckit sprit, visst. men det är liksom inte väärt det för alla gånger man INTE haft kul.

SEN när jag nu ändå kliver ur garderoben som alkohol-hatare:

hur många kvinnomisshandels-fall skulle skett utan alkohol-påverkan?
hur många döda i trafiken skulle det varit om inte någon kört rattfull?
hur många barn skulle slippa ringa BRIS på julafton, om deras cp-föräldrar lyckats hålla sig nyktra istället?
hur många mord skulle undvikits, dödsmisshandelfall mm om alkoholen inte fanns?

dom sitter på BVC och säger :

- du RÖKER väl inte????? vad du än gör sluta RÖK det är FAARLIGT  att röka. rökning dödar....
och man sitter där nygravid och febrilt skakar på huvudet och säger;

-näää alllri rökt och skulle allri röka nej snälla barnmorska döda mej inte jag haar inte rökt....

samtidigt säger dom muppet-huvudena att " ett glas vin är nog inte farligt när du ammar...."

FOR THE LOVE OF GOD.

alkohol ÄR rot till allt onda. Rökningen får inte mitt omdöme att försämras, min reaktionsförmåga att förändras till det sämre.....

nikotinet ger möjligvis mindre barn och ev astma..... jag tycker inte man ska röka när man är gravid heller så klart,

men hur kan man ens säga att det är ok med vin när man ammar?

Nu hetsade jag upp mig. Men jag ser inte tjusningen i alkohol. jag har försökt. många gånger, men misslyckats.
jag är en cola-drickande middags-gäst. en "tråkig" gäst att ha på middag.
mej imponerar ni inte på med att hysta fram en bag-in-box i fin ekställning.

däremot skulle ni vinna min respekt om ni hade ett sexpack 25 cl glas-cola-flaskor ståendes på mitt bord....gött.

förlåt. alla har väl rätt till sitt, men det är så otroligt socialt accepterat med det ena giftet, men inte med det andra.
röker man är man en idiot.
dricker man är man en social människa.....
eller? vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Ankan

Jag kan hålla med dej i mångt, men jag är nog en av dom du skulle reta dej påL,,,har facebokat om att jag tar ett glas vin eller tretton,& tycker nog att jag är oftast kul när jag dricker men jag skulle aldrig få för mejatt idiotförklara någon för att dom inte dricker alkohol vid middagen, klagar inte på röakar(är ju en själv) .

visst är alkohol roten till massa ont fast jag tycker det är gott men kan lika gärna dricka sodavatten om jag har lust.Alla har rätt till sitt men om man inte klaraar av giftet så SKA man låta bli & det är helt sant att det inte är acceptabelt att det är socialt med alkohol men inte med snus & cigg..många rätt har du där,,lovar du ska få en cola om jag får ett glas rött när tillfälle ges =))

2009-05-21 @ 21:16:03
URL: http://ankboet.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

haha känns inte så mkt att jag stör mig på när snälla gulliga tjejer skriver om ett glas rött typ....det är nog det grabbiga öhö nu ska vi sänka ett flak typ-kommentarer som är störiga. själv hade jag kanske kunnat dricka lite om jag bara tålde det. men det är ju att vara i konflikt med sig själv.

jag har nog allvarliga problem för att jag vet att alkoholen förstör så mkt för familjer och barn, tänker otrohet, vem skulle var otrogen nykter liksom....

så då tänker jag att jag inte vill vara med om att delta genom att dricka alkohol.



visst kan jag ta en orgasm me mjölk o kaffe o sånt, nångång.

det är nog den tuffa " jargongen" jag inte gillar.

och att man ser lite snett när man ber om cola.



2009-05-21 @ 21:28:22
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

.....det värsta är väl att det är en DROG, som är helt laglig. medans ex marijuana är så olagligt det kan bli, mig veterligen är det mycket mindre skadeverkningar av maya än vad det är av alkohol...

2009-05-21 @ 21:32:08
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Ankan

sant så sant..Öhhh bruden ska vi dra ett par bärs he he he...

Det är en drog för många tragiskt men sant,,,har haft turen att växa upp i stort sett utan alkohol & det är jag så glad över,,

2009-05-21 @ 21:45:15
URL: http://ankboet.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

ja mina föräldrar har aldrig druckit tackom och lovom....men man har sett många familjer där det nästan ska hinkas så fort det är en helgdag eller nåt....eller semester. som om glädjen sitter i drickat. det som är värst är att människor över lag glömt bort sig själva. hur man har kul ändå, utan alkohol, jag är så van att gå ut, utan att dricka, i början var det jobbigt, men sen hade man ju lika kul som om man druckit.

VAD är det som gör att man ska "slappna av" med hjälp av nåt. man kan väl slappna av utan en grogg, egentligen.

äh.

kan man hantera det så ok. men så mkt skador och sjukdomar och olyckor som sker pga alkohol, och ändå är det tillåtet. märkligt egentligen....

2009-05-21 @ 21:51:06
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Blomman

Jag är likadan. Tycker inte heller om att dricka alkohol till maten o känner mig oxå ganska uttittad när jag säger nej tack o ber om något. Visst jag dricker, men jag dricker med måtta o kan säga nej tack när jag inte vill har mer eller anser att det få räcka. Något som kan störa mig är när folk måste ta fram o dricka så fort det är helg eller lediga dagar. För då ska man minsann fira att man är ledig. Hur tråkigt liv har dem? Tack o lov har mitt alkoholintag minskat drastiskt sen jag fick min lilla dotter.

2009-05-22 @ 04:33:21
Postat av: gladmymlan

ja men visst. just lediga dagar. då ska bolagen invaderas från norr till söder. det är inte "helg" om man inte varit på bolaget typ. suck så trist livet måste vara om man varje helg behöver nåt som stimulerar en så man orkar skratta och ha kul. tragiskt.

livet är väl för kort för det.

2009-05-22 @ 08:16:51
URL: http://gladmymlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0