mums-fil-i-babba

...när man hittar såna här nyheter i frysdisken, så mååste man väl få unna sig???




....förresten har den här GladMymlan CYKLAT te mitt jobb och hem igen, ca 2.6 mil sammanlagt då! och det är en jävla massa uppför dit, och rimligtvis då en jävlans massa nerför hem!

jag kände mig så hurtig när jag tog min cykel o trampade iväg kl tio i åtta i morse!

Jag kom inte många meter innan jag trasslat in mig i det där satans -nätet som klär in bakhjulet. så då blev det stopp vid närmaste soptunna och så vips var cykeln liite mer naken än innan.

sen lyssnade jag på morgonpasset på radio o trampade för glatta livet.

På jobbet var det som jag misstänkte, en godhjärtad själ kom med alldeles färska wienerbröd, och en stor tårta från konditoriet....
jag höll igen.... (DET ÄR SANT) ....och knaprade på min torra hönö-kaka-macka medans dom andra smaskade wienerbrödisar.

men tårtan gick inte hålla fingrarna ifrån, och jag tänkte av två onda ting så må det väl vara hänt att jag tar av EN. Men det blidde en mini-bit ( i mina ögon dvs inte halva tårtan) .....och inte nåt om-tag.

sen satte jag mig på åkaren och åkte runt-runt-runt kring varenda gravsten jag hittade tills jag var alldeles snurrig i huvet o var tvungen att ta paus.

fast........
 
jag var inte lika snurrig som igår, då min jobbar-kompis och jag ( varav ingen av oss är den skarpaste kniven i lådan så att säga)

bestämde oss för att spraylacka alla psalmnummer -plåt-siffror, samt smide-ljusstakar till bänkarna i kyrkan som vi har vid jul.

vår nya säsongare påpekade lite försiktigt att vi kunde varit ute eller åtminstone i boa som hade stora dörrar man kan öppna om man vill få frisk luft...

NÄÄÄ skrek vi i kör. vi vill minsann  ha lite värme när vi jobbar. ( komma här o tro att dom vet mer än vi!)

så vi låste in oss i sockenstugan och ställde en dörr lite på glänt...

sen sprayade vi för glatta livet, o jag lovar vi inte hade varit mindre snurriga i huvudet om vi klämt en flaska brännvin.

när sprayflaskorna tog slut, skulle vi in efter fler i stan.

Säsongaren fick köra bilen. vi satt på flaket o sjöng fyllevisor.

(ok det där sista hittade jag på, men det hade vi lätt kunnat gjort om det inte regnat)

suck.

det allra roligaste i kråksången....
är att vi gjorde EXAKT samma dumma misstag när vi förra året låste in oss i garaget och skulle olja in bänkarna.  Då blev vi inte rediga igen på två dagar......

som sagt.
inte de skarpaste knivarna i lådan.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

ja, vi har sett reklamen för smarriga kakan; men har dom haft den? näääe. faen. GOD???

2009-05-19 @ 21:02:28
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Har sett reklamen för den här smarriga kakan, men har dom den? näääe. GOOOD???

2009-05-19 @ 21:09:04
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

jorå hyfsat sötsliskig och smaskig. med lite spray-grädde på toppen var det vääl sött o gott. som det ska va med andra ord!!!

2009-05-19 @ 21:43:05
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

uja möe spraygrädde på som grädde på moset så är man så sötsliskig som man kan bli:-)

jag var verkligen tvungen att testa den!

2009-05-19 @ 22:02:31
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Ankan

Ha ha,,lite mer dörr på glänt till jul dåL

Den såg smaskig ut,,jag kanske skulle råka gå förbi den frysdisken oxå för inte går det att motstå när dom däringa kakorna "hoppar" i korgen..

2009-05-19 @ 22:20:08
URL: http://ankboet.blogspot.com
Postat av: Kerstin

ser jag dubbelt på riktigt eller ska man kolla kylen för elefanter?

2009-05-19 @ 22:31:54
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0