mors dag!!!!!

idag är det Mors Dag och trevliga saker står på dagens schema!  Först ska  vi ut och äta , en tradition som sambons mormor o morfar håller i, och jag tar ALLTID en skomakarlåda....nyttigt- NEJ ! gott? JA!
efter det blir det kalas i mina föräldrars sommarstuga! Dom har byggt ut ganska kraftigt med, ska bli dö-kul att se!




och i övermorgon, blir det kalas IGEN, då fyller nämligen herren på bilden TRE år!!!
Han ÄLSKAR paket, förra året fick han hur många paket som helst! Ni ska se vid jul, han är den som är GLADAST för sina paket, mer än BARNEN till o med.
Han rusar fram till tomten och snor åt sig det som är till han, och sen morrar han sitt glad-morr och springer runt runt runt med paketet i munnen, och sen sliter han av pappret så det ryker om det!

Min lille Nicke, som älskar gosedjur, stora fina gosedjur, fick ett i julas, och han struntade i både grisöron och lever-godis, bara han fick ligga o käka på sin tyg-apa....

han har förresten ett glad-morr,som låter ungefär som en rabies-smittad hund...folk brukar bli rädda ibland när han drar igång sitt "glad-morr"
men jag tror helt enkelt att han missuppfattat det hela, HAN tror nog, att morra är något "snällt" han morrar i alla tänkbara situationer, och ibland med munen öppen så det verkligen låter som om han är på väg att bita ihjäl dej:-)

för att vara så liten, har han en förvånansvärt dov mörk röst, och morret är riktigt mörkt.

- vill du ha lite nam-nam???? då morrar han som om han vorde döds-arg...hihi min lill-plutt.

till mormor o morfar i stugan gillar han att åka, han tror att han är deras barnbarn med, och inte undra på när dom köper barnmatsburkar med köttbullar i till honom, för att han "tycker det är godare än torra pulor"...

nähä gott folk. dags att starta upp dagen!

Kommentarer
Postat av: Ankan

Oj vad massor mysiga kalas,,hoppas dagen varit kanonmysig,,

2009-05-31 @ 17:19:47
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Mette

Hoppas att mors dag blev fin även för dig.

Sådär håller mina hundar på oxå.De älskar oxå paket.

Så nu när Otto fyller två år strax efter midsommar så får jag köpa paket till bägge två.

Han ser så mysig ut.

En riktig goding.

Kram Mette

ps Dina kommentarer har värmt mig HELA dagen.Jag blev sååååååå glad.ds

2009-05-31 @ 19:17:35
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Mette

Förresten Vad är skomakarlåda?

Har inte hört det tidigare.

Jag är en smålänning i förskingringen.

Är född i Vimmerby.

Kram igen!

2009-05-31 @ 19:19:24
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

en skomakarlåda är typ biffstek med lök o stekt bacon på, och potatismos te det samt en god smörig gräddig saltig sås...mums fillibabba!

och jag blir glad över att nån annan blir glad, så vi har väl varit glada båda två idag då!!!!

kram kram

2009-05-31 @ 19:40:24
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0