jippi det regnar!

...och det betyder att man ska vara inne, eller hur. inne och läsa en god bok ( ni vet vilken) och dricka gotteli-gott-gott kaffe och myysa.

visserigen hade jag långt gångna planer på att gräva i ett land ute, men ska det regna får det vänta.

har för den delen så där hyfsat ont i min rygg ( ja men nu får väl gnäll-mymlan GE sig tänker ni)
men hav förtröstan.
rygg-ontet kommer ifrån ( nä inte spikmattan som säkert var er gissning) men av att ha legat på en tunn tunn bäddmadrass på golvet i killarnas rum (lill-fis o adhd-son delar ett rum)
och adhd-son vaknade i natt och grät förtvivlat. Han hade en maarddröm..en som var så otäck att han inte kunde berätta för då skulle jag aldrig kunna sova MER.
stackaren....

han , som vi kallar för vampyren, just för att när han somnat, när han VÄL somnat ska kanske tilläggas,
ligger raklång på rygg med händerna i kors över bröstet, så där som vampyrer sover i sina kistor i filmer.... Han ser ut som en docka där han ligger, som en docka med av och på knapp...

så vild som han är i vaket tillstånd, så stilla är han i sovande tillstånd.

men i natt var han så ledsen stackaren. jag kunde omöjligt lämna honom där i rummet trots tända lampor,  och börja blåsa upp en madrass är ju uteslutet halv tre på natten. jag ryckte tag i det första jag hittade, dvs en tunn bäddmadrass sen la jag mig på golvet där inne.

så nu har jag liite ont i ryggen....

på agenda i dag?

- lämna sjukintyg till jobb ( eller skicka kanske)

- ut o gå i en timme med en väninna om det inte ösregnar....

- åka te apotek o hämta medicinen som jag hoppas är en billlig sådan....

- läsa vampyrbok

- laga mat eller kanske vänta te sambon kommer hem, för han är mycket duktigare på matlagning än vad jag är..


så får det bli.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Bra att du får vara sjukskriven lite,,,tänk på att göra saker som gör dej glad,,samla energi.håller tummarna för medicin ej så dyr...kramen

2009-05-28 @ 08:55:28
URL: http://ankboet.blogspot.com
Postat av: Mette

Om det är antideppmedicin så kostar den multum,

Sorry!

Men det är ju bra för dig.Bra oxå att du får möjliget att vila upp dig lite.

En liten fråga

Är du en sådan där överambitiös kvinna som skall finnas till för allt o alla?

Har du ett jobb som innebär psykisk belastning?Typ vården?

Bara undrar.

Ligg nu och mys med boken och gå långa stärkande promenader.

Naturen och trädgården och djur är läkande.

Kram Mette

2009-05-28 @ 10:01:16
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: marie

Hoppas du får känna dej bättre snart.

Ta det nu lugnt, samla kraft och energi och tänk på dej själv.

Jag samlar kraft i naturen, älskar lugnet där.

Som tur är så bor vi vid skogen så det är bara att sätta sig på altan så känns lugnet.

Här är regnigt, grått och trisst. Hoppas verkligen solen kommer till helgen.

Har ni också regn?

I morgon är min sista dag här på mitt jobb som assistent , på måndag börjar jag på falu lasaret.. Ska bli så skoj, en ny utmaning.

Hoppas jag slipper gå tillbaks hot efter sommaren, är tjänstledig...

Må s gott och sköt om dej!

kram från en bloggvän



2009-05-28 @ 12:50:19
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0