inne i trädet

...som en liten barnunge kände jag mig tvungen att gå in i häggen idag o mysa lite. får man klättra i träd om man är över trettio år?



annars har jag nu suttit o lipat till greys, det var ett litet barn som var sjukt i, och som dog. huajaj är det något som får mina kranar att öppnas för fullt så är det om ett barn far illa eller mår dåligt,  så nu sitter jag här i soffan med svullna ögon och är inte alls på humör för dagens dos av glamour....det är för glättigt när man precis bölat.

istället lyssnar jag på Motoboy / titiyo "if only your bed could cry" ...och vill gråta ännu mera...gud en sån låt.  Bästa jag hört på länge. blir nog tvungen att fixa fram en länk på den.....

nån runda med hund blidde det inte idag, istället för att rasta hunden rastade jag gräsklipparen...premiärturen faktiskt! han ville INTE och INTE och svärfar försökte dra i snöret. Sambon försökte dra i snöret. Ludden drog i snöret. jag drog i snöret. icke.

efter tvåhundra drag i snöret hostade han igång. Märkligt. va fan ska man envisas att starta gräsklipparen med ett jävla dumt snöre för, på 2000talet???? man blir ju bara svettig och sur redan innan klippningen startat....

fast annars gillar jag klippa gräs ( en jävla tur eftersom det är huvudsakliga sysslan på mitt jobb denna årstid)
tycker det är rofyllt att gå och lyssna på radio  o  tralla fram o tebaka o fram o tebaka. lite meditativt nästan....

nu ska jag meditera mig ända te sängen och burra ner mig hos min goa sambo och sova. Är ap-trött. men det är väl allt lipande ikväll.

synd bara att det ska te ett teve-program för att jag ska kunna fälla en tår. För egen del minns jag inte den dag jag grät. det sker max två gånger vart femte år typ. varför vet jag inte. men jag kan inte lipa för egen del. bara för andras...

nu är det färdiglipat för i dag i alla fall. sängen hägrar och i morgon är det nya tag.

najti najti svärje.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

vi sitter generllt för lite i träd, tror jag.

2009-05-14 @ 05:42:29
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

ja VISST är det inte nåt rofyllt över träd??? skulle inte världen bli en bättre plats om vi satt mer i träd?

fast...

å andra sidan satt sambons lillebror i ett träd (24 år) förra året o trodde han var en kråka. ramlade ner o bröt sönder ögon-hålorna. han var alldeles blå-runt-ögonen. såg lite transvetitaktigt ut faktiskt.

man ska nog stanna I trädet i så fall...

2009-05-14 @ 06:53:31
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: marie

Klart man får klättra i träd när man är över 30...när man är över 30 får man göra vad man vill!!!Härligt, va!!

Du, ibland är det skönt att gråta, jag gråter ofta när jag ser på TV, eller ibland kan jag gråta för mej själv när jag åker bil eller gör något annat...man behöver lufta lite ibland...

må så gott och ha en bra dag!

2009-05-14 @ 10:33:41
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0