hit vill jag.

.......oak alley plantation, strax utanför new orleans  i USA........... hur vacker allé ÄR det inte? en EK allé!
det hade ju varit lite smått mäktigt att komma hem från jobbet till det här....



not to shabby for anna, not to shabby at all!

och fan vilken stor vit klänning med volanger jag skulle ha på mej. två-tusental eller ej, bor man sådär,
ska man tralla runt i en volang-replika av den som Scarlett o Hara har på sig i Borta med vinden. eller väck me pusta som filmen nästan heter på norsk ( eller hur kära oslo-skåning)....

f....rån det ena till det andra. så är det Vivien Leigh som spelar Scarlett i filmen, men det är INTE den bästa film hon har gjort, långt därifrån!

ska man se en RIKTIG tårdrypar-film, med Vivien Leigh,
så är det DIMMORNAS BRO eller Waterloo bridge som den heter i original som gäller.....

SE DEN.
 .....och gråter du inte efter tio minuter in i filmen, så är du mentalt störd och inte i kontakt med dina egna känslor.
 den har ALLT!
oycklig kärlek, krig, folk som springer efter tåg som går med älskade i vid perongen, you name it. utan att avslöja för mycket, så är detta en absolut-film, när man har en dålig dag, och anser det vara lite "synd om sig själv liksom"
fnys.
se filmen och inse
det kunde varit värre.....

den är svart-vit med, och tja. ett mästerverk.

förresten kände jag mig tvungen att åka ut till kusin och lukta på bebis igen, så jag har fortfarande inte grävt ner nån buske....disciplin vore väl bra att ha va?

Kommentarer
Postat av: Ankan

MMM kan lätt tänka mej att gå där oxå efter en dag p jobbet,,eller helt enkelt bara gå där,,,shit så trevligt!

2009-05-29 @ 17:25:22
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Mette

Jag gråter aldrig på film.

Inte annars heller men kontakt med mina känslor har jag ändå.Jag blir väldigt upprörd när djur plågas.Det klarar jag inte.Men inte gråter jag.

Men jag har sett bägge filmerna och visst är Dimmornas bro romantisk och sorgsen och vacker,trots att jag bara sett den i svartvitt,tror jag,om inte demensen slagit till.

Trevlig helg.

Kram Mette

2009-05-29 @ 20:37:04
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Mette

Och när barn för cancer eller drabbas av annat skit.

Kram igen.

Mette

2009-05-29 @ 20:38:44
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

jag gråter väl egentligen för liite, aldrig för min egen skull hellre dör jag, vilket jag inte tror är bra, man SKA kunna öppna ventilerna ibland och böla så där rakt ut....dimmornas bro bölar jag dock till varje gång den är så ohyggligt...nära hela tiden, nära att lyckas...han hinner NÄSTAN ifatt...dom KUNDE fått det bra...

annars gråter jag nog mest om jag råkar läsa om något barn som farit illa misshandlat eller så så är jag inte människa på flera daar. då känns allt så meningslöst. det värsta är väl när man läser om nåt barn som farit illa med idioter till föräldrar, och man INTE nåt kan göra. det har ju redan HÄNT..det stackars barnet har suttit i nio år i en bur ....åååaaarrrggg.

det är nog det som får mig mest ledsen.

ja djur som plågas är heemskt. därför är jag i valet o kvalet om jag ska bli vegetarian igen. det är så svårt att rättfärdiga mitt köttätande när man får veta hur slakterierna behandlar djuren...innan kunde man "leva i blindo" men nu när jag veet grisar kokats levande ett flertal gånger....ja vem är då jag att ÄNDÅ äta upp fläskfilen? det strider mot mig själv.

2009-05-29 @ 21:01:24
Postat av: Mette

Klart du får.

Får jag länka till din.

Jag tänker lite som du.

Jag vill fråga lov.

Man är ju lite svensk.

Kram Mette

2009-05-29 @ 21:39:55
URL: http://finnotto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0