hej hej huvudstad...

...idag blir det te o packa lite kläder sen bär det av och lämna barn och hund och sen styra färden mot stockholm det blir solvalla och v75 i morgon, och som födelsedagspresent fick sambon att han ska köra en travhäst runt solvalla banan vid halv elva i morgon...

( och här flikar jag in att de är JAG som är hästintresserad men fick jag nåt när jag fyllde 30 hrm...)

nåväl, det ska bli kul o se i alla fall...sen ska vi äta på kongessen ( tror jag det heter) och spela på hästarna. Jag har inte varit på trav förrut, men gillar att spela på trav, så jag tror jag kommer ha kul. Man får se uppvärmningar och allt antar jag. Så det blir nog en fattig (eller mastodont-rik) gladmymlan som kommer hem på söndag.

annars..är jag nog egentligen inte i skick att åka nånstans. migränliknande (dock inte den riktiga tack o lov) huvudvärk, ganska si så där rejäl ångest, ( älskar att vara barnledig men gillar inte att vara utan dom:-)

enorm tinnitus, lite början till panikångest, särskilt om man träffar folk. och folk finns det gott om i stockholm....bara försöka bita ihop.

jag VILL ju åka. vara normal, ha KUL. men ångest är så lam-slagande. man VÅGAR ingenting liksom. Mitt hjärta bultar och jag blir genom svett, om jag bara ska köpa en godispåse i kiosken typ....jag vet det låter knäppt men så är det.

träffa folk och småprata är skkiiitsvårt, för jag tappar tråden, glömmer vad vi pratar om....affärer ska vi inte prata om.

mitt knep för att ta mej igenom maxi:

när jag går i genom affären och ska handla. kommentera i huvudet som en sportkommentator, -

nu går jag genom gången....nu svänger jag vänster här och ser en massa böcker...

varför?

för att oavsett hur dumt det låter, håller det ångest och paniktankar borta, man kan bara tänka på en sak åt gången liksom...väl använt sätt inom KBT.

sen vid kassa om det är kö.  titta enbart på alla varor som börjar på ex B eller alla som är RÖDA eller liknande.
då klarar man sig oftast igenom fram till kassörska.

ledsamt....

jag har jobbat inom hotell o restaurang, först som servitris, sen som bartender och ALDRIG mått dåligt. alltid haft serviceyrken, oftast stressiga sådana, gillat att ha "många bollar i luften" ansett mig vara stresstålig, nästan jobbar bättre under press....
my ASS ....

nu vill jag gömma mig för omvärlden. nu smyger jag omkring som en skugga av mitt forna jag, och skäms.

så som ni hör, kanske det inte är det alllra bästa läget för mig att åka iväg, men det är bokat sen länge, och sambon ska inte behöva stå tillbaka för att jag mår dåligt, det har han fått göra så många gånger ändån.

Igår kväll, var jag huvud-värkig. jag hade försökt vara duktig och grävt några land, varit ute hos hästen, varit o handlat  mm. men huvudvärken ville väl inte ge med sig ...

så jag sa tack o gonatt te sambon o min bror som borrat ner sig i soffan o drack whiskey, och smög mej upp i sovrummet och .....tittade på Twilight IGEN....
den är ju så BRA.
sen somnade jag gott.  och drömde om snygga sexiga heta vampyrer som är snälla men farliga:-)

muumma!!!

Kommentarer
Postat av: Ankan

Usch känner igen det där men du har ju kommit på ett bra knep,,ska nog annamma det..försök & ha de supernajs nu i helgen...O du,,älskar oxå att vara barnledig men HATAR att vara utan honom..Kramen & kör lugnt nu.

2009-05-22 @ 09:25:56
URL: http://ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0