god moorrroonnnn

....idag är det ju röd dag, och därför fick väckarklockan helgledigt, och jag sov till halv sju tror jag.
 
Lill-fisen låg i våran säng så jag låg och kollade på honom, alla barn ser ju så otroligt fridfulla och lugna ut när dom sover....
åtta nånstans gav jag upp och drog på mej morgonrock o gick ner för lite frukost-kaffe.

idag ska jag försöka ta en fajt med damsugaren, han har legat i hallen och morrat väl länge nu, och damråttorna är ju inte längre råttor utan hundar....så i dag blir det av löövar.

sen måste jag gå igenom garderoben, jag har ju jättemånga fina kläder, men man kommer ju inte  I DOM. ...och det är jääävligt trist att packa ner kläder för en stockholms-helg,  inte med kläder man GILLAR och trivs i, utan kläder som PASSAR.... fan

. har en hel hylla med favvo-jeansen, alla fina  blommiga tunikor och annat jag gillar, och INGET passar.
by the way......
vägde mig igår (fast jag svor dyrt o heligt att inte göra sånt som får mig deppig)

....resultatet. plus 1,1 kilo.

så nu tror jag min hjärna böörjar sakta men säkert förstå ekvationerna:

TÅRTA OCH GLASS= upp-i-vikt.              SALLAD OCH VATTEN= ner i vikt.

fatta detta snälla fet-mymlan.

men i går var jag nyttig, jag gjorde kyckling sallad till oss, och sen hade jag visserligen lite dessert, men det var nyttig eller halvnyttig sådan....mangosorbet, samt kaktus/citron-sorbet. hur gott var inte DET då?

näpp. nog dags att sätta lite fart här.

Kommentarer
Postat av: gladmymlan

vid närmare eftertanke. vad fan skriver jag blommiga tunikor för? jag har fan inga blommiga tunikor. svarta tunikor. rutiga tunikor. mönstrade tunikor. ja. men EN blommig skjorta typ. eller blus eller vad man ska säga.

bara för att klargöra.

2009-05-21 @ 09:37:17
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: marie

Hoppas du får en trevlig dag i stora huvudstaden och kommer hem rik och lycklig!

Fast blir du inte rik på pengar så kan man ju alltid bli rik på annat,,,,rik på livet och upplevelser.

Förresten, helt ok att länka till mej. Glömt att svara på det, tror jag. Jag har "porscheminne" bra men snabbt..

Kan jag länka dej oxå?



Må så gott.

Kram

2009-05-23 @ 18:55:10
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: marie

Hoppas du får en trevlig dag i stora huvudstaden och kommer hem rik och lycklig!

Fast blir du inte rik på pengar så kan man ju alltid bli rik på annat,,,,rik på livet och upplevelser.

Förresten, helt ok att länka till mej. Glömt att svara på det, tror jag. Jag har "porscheminne" bra men snabbt..

Kan jag länka dej oxå?



Må så gott.

Kram

2009-05-23 @ 18:55:14
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0