GOD JUL!

...eller?
herre min jee....vad jag gillar att det inte finns något som heter "normal" hos små barn!
 här har jag tagit på Lill-fisen en fin outfit me döskallefleece, döskalletäckväst och en tuff svart keps me en döskalle på.....



.....men Lill-fisen tyckte att det var MYCKET bättre VARMARE och SNYGGARE...med en tomteluva.
 (ni ser väl hur stolt han är???)

så gick det med min tuffa döskalle-outfit jag tänkt ut. Tomteluvan har vatt på hela dagen. Till och med på cykel-rundan knölande han in tomteluvan UNDER cyckelhjälmen på nåt vis....och ute i stallet skulle den med...so what att man bara har tomteluva vid jul. varför det? klart som korvspad att man kan ha en tomteluva när helst man känner att det är det plagget som passar en bäst...solklart!

förövrigt så älskar han Lukas!
 
Lukas är väädens snällaste hästapålle tycker lillfisen! -oh lille Lukas  du ä så fiiin. (med kraftig läspning så klart) säger han om och om igen och klappar på honom
 Att hästen heter Loke är stört omöjligt att få in i huvet på honom...

Han vet om alla andra krångliga namn på hästarna där ute, men Loke ÄR bara Lukas ( och då har han inte sett en endaste emil-film ens en gång).....

hur som häst haha helst skulle de ju stå.

....så har dagen förflutit förvånansvärt bra!

Kändes skönt att vara på jobb, jag har pratat en del med skyddsombud mm vilket kändes skönt. Sen tog jag fatt i en trimmer (mitt favoritredskap) och trimmade kring gravstenar hela eftermiddagen, även fast det regnade. När vi var alldeles dyngblöta gick vi in o drack lite kaffe och hängde in regnkläderna på tork en stund. 

Det var ett bra   beslut att gå till jobbet.

samtidigt måste jag poängtera att det är ju just JAG som har problem med att gå hemma, jag kunde inte sjukskriva mig helt ens när jag klivit IN i väggen sist, jag sjukskrev mig på 50 procent i en månad...vilket brukar vara betydligt mer.

Men för mig personligen, räddade det mig, och gjorde nog att jag inte tappade greppet helt om verkligheten, att HA någonstans att gå varje dag, även om det bara var för tre timmar typ.

MEN andra människor, som ni säkert förstår, kanske är i ett STORT behov av att få "kliva av tåget" och tillåta sig få vara hemma i en månad eller ett halv år eller ett år.
 
Det där är personligt. och just för DEN människan, kanske det är en ren livlina att få stanna hemma och slippa gå till sitt arbete ett tag.
 vi måste se till individen som det så vackert heter....

men hjärtklappningen är kvar. fast å andra sidan kanske inte det är nåt som flyger bort bara så där.

nu ska jag krypa till sängs.

najti najti

Kommentarer
Postat av: Kerstin

"jag har läst, skrattat och håller med" (idiot.jag) himlar med ögonen

2009-05-06 @ 23:11:44
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Ankan

Klart man kan ha tomteluva jämt....om man vill L.

Bra att det kändes bra att gå till jobbet,,som sagt allt är individuellt,,,bara att vi ska tillåta oss att känna efter & inte bara följa strömmen.

2009-05-06 @ 23:31:37
URL: http://ankboet.blogspot.com
Postat av: Daniel

God jul! :)

2009-05-07 @ 18:07:37
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0