färdig...

jodå.

jag traskade rs körde dit, te farbror doktorn...hyperventilerade i väntrummet tills det var dags för mej....

nåt som verkligen är skit-jobbigt,
är ju när man sitter där i doktors-rummet på en kall stol...och väntar. väntar på att det ska knacka till och en person ska storma in och bedöma mej och mina brister liksom...

jag hinner tänka tusen tankar, och det var särskilt en skäggig gubbe som jag instinktivt tänkte " bara inte HAN" när jag såg honom i väntrummet...... han såg liksom så .....o-sympatisk och o-kunnig ut.

dörren öppnas och vem stövlar in, om inte skäggiga-INTE-gubben!
min vanliga tur!

jag kände att jag var nära att bryta ihop redan innan han sagt nåt...
så säger han:

-ja, jag skummade igenom din journal men jag vill höra med dina egna ord....

aaahrg.
vad jobbigt det blir. men jag  fick fram mitt ärende, och han sitter där o små skrattar. särskilt när jag sa att det var problem inom jobb, och han frågar var jag jobbar, och jag säger inom kyrkan...

-höhö ska inte det vara extra fromt där  då ??....skrockar han och jag känner för att trycka ner stetoskopet i halsen på honom....eller som kära osloskånska skulle sagt HUGGTAND FRAM....

men jag bet ihop och försökte se snäll ut o skratta med lite grann...

summa summarum: jag är sjukskriven denna vecka och nästa vecka med, och så fick jag utskrivet medicin.

bara vänta o hoppas på att ångesten flyger sin väg.


förövrigt,

var jag IDAG o lämnade hund hos hund-frisör,
och hund kom visserligen ut som en råtta, men denna gång som en terrier-klippt råtta !
helt ok med andra ord......
inga cockerspaniel-öron här inte.

nu ser han ut som Milou i tintin-serien.

hade jag inte vart så lat hade jag lagt in en bild. nu får ni ta mitt ord för det istället.
nu är det snart......
.......dags för ......................GREYS igen.
böl-dags med andra ord.

puss o kram på er kära blogg-vänner.

Kommentarer
Postat av: blomman

va skönt... nu blev jag lättnad!

2009-05-27 @ 21:12:15
Postat av: Kerstin

En skön träff i ögat med stetoskopet är väl heller inte att förakta, till en annan gång menar jag. Lilla lugna nu, pilla i sej fina lilla pillan också, så blir det bättre ska du se. Megahot norjeklem!

2009-05-27 @ 22:37:33
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Mette

Bägge mina jyckar skall oxå klippas.Otto på tisdag.

Vad gör du inom kyrkan?

Kram Mette

ps Jag är väldigt imponerad över din blogg som jag hittade just p.g.a att du kommenterat i min.ds

2009-05-28 @ 10:19:57
URL: http://finnotto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0