EN AMERIKANSK VERANDA...

och gårdagen tillbringades ungefäär hela dagen disskuterandes med sambon om hur vår tilltänkta altan på baksidan ska se ut. JAG anser att vi måste försöka få den så lik en amerikansk veranda som möjligt.
varför? kommentar överflödig!






finns det ens ett alternativ??? inte i min värld. I MIN VÄRLD så ska man ha en amerikansk veranda om man har chansen att göra en...
för att ytterligare förstärka mina argument:
 
http://dvontell.blogspot.com/2008/01/american-porch.html

för mej handlar det inte om att jag ska ha "min vilja fram" ( jo det gör det visst så klart) men jag vill inte HA en ful vanlig svensson-altan. VILL INTE VILL INTE VILL INTE.

och jag vill INTE INTE  ha ett brädgolv på altanen där brädorna ska gå åt först ena hållet och sen andra hållet. VILL INTE. bara för att det är "bättre på lång sikt och man slipper sprickor" bla bla bla hör jag. innan jag stänger öronen helt.


jag blir så trött.


när jag VET att det inte spelar nån roll för min sambo i slutändan ändå. han kommer sitta på den där altanen som ser ut som något från 70-talet som han byggt och dricka sin öl och grilla sin t-bone. ELLER kommer han sitta på en underbart vacker amerikansk veranda och dricka sin öl och grilla sin t-bone. FÖR HONOM är det EN uteplats.

för mig är det en DRÖM  att ha en veranda i amerikansk stil....


OCH...OCH...OCH....


till råga på allt, började han babbla om att det nog inte skulle få PLATS med en HÄNG-GUNGA  på altanen för "där ska nog hans grill stå" !!!!!!


men skjut mej direkt istället för att plåga mig en hel fredag.


fan.


....och nu är vi på ett ställe där jag
förmodligen kommer få min veranda och få min vilja igenom eftersom jag tjatat ut honom....

allvarligt talat hur kul är det då?

inget blir ju kul, antingen får jag en ful altan som han snickrat ihop utan vidare tanke bakom mer än att det ska vara ett golv och någon form av räcke....

och jag kommer ser skiten i 20 år.

eller

kommer jag få en amerikansk veranda, som hela tiden när jag ser den kommer tyst viska

denna fick du bara för att du tjatade och gnällde tills han tröttnade....

its a no-win-situation.


tror disskussionen slutade med att vi IDAG ska ut och rita om alltihop.

själv tycker jag den där lägenheten på tredje våningen  i stan utan trädgård och renoveringar och bråk är jävligt lockande. Inte vill jag bo i hus om man ska ha livat om allt som ska göras hela tiden.

sen tycker jag ju liiite synd om mig själv ....

här är jag en amerikan i själ och hjärta. jag stod upp med tårar i ögonen när OBAMA svor sin president-ed. Jag hejar alltid på USA i alla tävlings-sammanhang.  jag har ALDRIG åkt till usa. varför?
 
för att jag vet att jag kommer få sån obotlig ångest av att behöva åka hem igen och veta hur det är over-there.....
Det är hur som haver mitt dröm-land.
jag har tjatat om en amerikansk veranda med en häng-gunga på så länge jag kan minnas....kan jag inte ens få det då?


erkänn att det är SYND om mej.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

En amerikansk veranda med tillbehör till dej-NU!

Beacause you're worth it!

2009-05-02 @ 14:50:33
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

så sant parscövovobien eller vad dom nu säger på loreal-reklamen. för att jag är värd det.

fast vettu han har gått med på min veranda! nu är vi glada igen!

2009-05-02 @ 22:06:57
URL: http://gladmymlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0