dumma bantningsmetoder....

...saker jag testat för att gå ner i vikt genom åren:

Lepigen för sju år sen. effedrin-proppade danska bantningspiller. gick ner tretton kilo på sex veckor....men hade samtidigt lite darriga händer, sömnproblem och hjärtklappning....numera inte lagliga och lika bra det tror jag....livsfarliga ju....

bantarpiller som sambon och jag köpte en gång haha det lovades att man skulle gå ner ett kilo om dan....och faktiskt: vi gjorde det, men det var för att det var upplagt så att man första dagen skulle äta typ bara tolv piller te frukost, sex piller te lunch, osv. dag 3 tror jag man fick komplettera den något ensidiga kosten med ett salladsblad te lunch! och dag sex fick man visst ytterligare spä på lunchen med en skink-skiva....herre min je...tror de kostade tusen spänn DÅ...fem år sen..
kan ju säga att vi höll ut i max en vecka innan vi höll på att dö av hunger...

viktväktarna  jodå. första gången jag var med var det gula/ gröna/ röda pluttar man skulle käka nio om dan....gick väl ner en så där åtta-tio kilo. Sen kom pointsen....och jag ljuger inte om jag säger att jag gått mer säkert sju gånger, och sen varit med i si så där fyra fem veckor, sen gjort samma dumma misstag när snål-fan flyger i mej o jag tror jag kan "väga" mej själv hemma o spaara en hundring varje vecka...jo men eller hur? gått ner ett par tre fyra kilo sen stopp.....

gi-metoden  jo men det  testade vi ett tag. Det funkade ett par tre-fyra kilo ner, sen stilla..... och då skiter jag i det som vanligt.....annars en hyfsad ok diet, men lite svårt att hitta på saker istället för potatis o bröd.....

LCHF-diet low-carb-high-fat....jotack. jag tyckte det var i gräns-zonen, men va fan inte är jag svår på nya grejor, så jag gick in för det med hul och hår....fem veckor senare fyra kilo fetare...haha. jag hade lyckats få in X antal för många gram kolhydrater samt lite för lite fett på min diet och då funkar det inte. det var sockret i kaffet som sabbade allt....för mkt kolhydrater... och utan  socker i kaffe är inte glad-mymlan en glad-mymla...

bantar-soppa en stort jävla kålhuve, en kasse morötter, några röda paprikor. lite grönsaksbuljong, kålrötter o några börkar krossade tomater....koka ihop o käka som enda näringsintag....funkar kanon men man fiser ( förlåt) fan så illa efter några dagar på bantar soppa så ....men ett par kilo på en vecka går lätt...

nutrilette  testat många gånger...jag är väl trögfattad, och tror det SKA funka men det gör det inte.  I varje fall inte genom att bara byta ut enstaka mål. Jag har testat att byta ut frukost och lunch, inte ett gram ner.
testat att bara käka/ slurpa nutrilette....jodå. ner går det. men sen infaller stora ( pryda håll för ögonen nu) ränne-skita-loppet....och sista gången jag drack skiten fick jag i panik köpa bedövningssalva på apoteket för att kunna göra nr två (jaja liiite för mkt info men man ska ju vara ärlig om alla jävla bantnings-metoder så ni andra stackare slipper gå igenom samma misstakes)

camebridgemetoden inte så mycket ränneskita, men man får å andra sidan bara dricka tre påsar om dan o det klarade inte jag. men godare än nutriletten.

naturdiet  samma skit som ovanstående....funkar icke så nicke på den här bantnings-mymlan......

var-tredje-timme-dieten ät vad du vill, men på bestämda tider, exakt var tredje timme....höll i ca två dagar sen tappade jag bort tiden och allt var upp och ner. gick inte ner nåt på dom två dagarna:-)

reduxin-bantar-piller, äppelcidervinäger-kapslar, krom-kapslar...nä ingen verkan på mej.....

motion....ätit vanligt men tränat....gick ner 10 kilo. funkar...med andra ord.

man kan ju tro att jag är hur desperat du vill när man läser ovanstående.......men det är jag inte. jag har aldrig kräkts mest för jag hellre är hur tjock som helst än att lutar mig över en toastol i onödan ....hurk

sen är det nog att jag inte har karaktär och letar snabba vägar istället för att vara seriös......därför min gedigna bantar-studie.

Ska man sammanfatta, tror jag  att om man äter så man är nöjd men inte mätt och kombinerar med motion, regelbundet under en längre period. går man nog ner lättast.....

nu har jag medans jag skrivit det här, sett alla bidragen på esc och nja. ingen impade direkt....malena lät könstigt. eller var det min teve som hade konstigt ljud.

och förresten...ingen invikning av nån tvätt idag heller....herreminje. hade jag varit anställd som hushållerska här hade jag fått så mycket sparken som bara den......stackars min lille sambo som snickrat hela kvällen istället för att gå på speedway.....vad har jag gjort? kokat korv te middag och tagit ut min lille adhd-pojk på en ridtur i skogen.....och gått en runda med hunden....thats it.
måste bättra mej.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Usch vad jobbigt, men tack för infoen. Sambon har bara gott av att spika lite, det är jag ganska säker på.

2009-05-12 @ 23:03:45
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

jag är störd. väger väl en femton kilo för mycket. inte sååå farligt. men du vet, jag brukar gå upp en si så där 30-40 kilo när jag blir gravid...det är mkt då jag testat dessa saker....huga.

2009-05-12 @ 23:15:02
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Ankan

En hel del testat,,kunde finnas nåt som är efektivt utan att vi behöver anstränga oss L....min latmask e mest effektiv =((..

2009-05-12 @ 23:42:13
URL: http://ankboet.blogspot.com
Postat av: Annika

Hahaha... känner igen det där..har inte testat allt med en hel del..

man kanske ska tycka om sig själv som man är ist... men det är jue inte så lätt när man inte har nått att ta på sig.. blä blä

SÅ nu du... det får bli långa promenader för oss, så kanske vi kan peppa varandra...till några kg mindre...

2009-05-13 @ 08:03:09
URL: http://bergatrollets.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

ja så rätt så rätt. man borde acceptera sig själv istället...men det är ju just kläderna som inte sitter så snyggt o då blir man sur o ska banta och så är rullen igång.

kan ju inte köpa nya kläder hela tiden!!

hör av mej

2009-05-13 @ 15:36:02
URL: http://gladmymlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0