den lille djävel´n....

....på axeln vinner idag.

han har suttit där i två dagar nu och sagt:

-otacksam, otacksam, otacksam folk har inte mat på borden, folk blir arbetslösa, människor gråter för dom inga arbeten har, det finns folk i indien som gräver bajs ur kloaker med händer och riskerar att DÖ av ångorna varje dag, men ändå går dit för att dom HAR ett jobb!

 Sen sitter du hemma och är "i-lands-stressad", Anna!

vem fan går in i väggen i Indien.

vem-i-fan som vanligtvis står med bajs upp till midjan dag ut och dag in, bestämmer sig för att gå till chefen och sjukskriva sig för "utbrändhet"?

vad ÄR det?

Karl-oskar och Kristina. som gick där och slet i sitt anletes svett. Skulle Karl-Oskar kanske vaknat en dag och sagt till sin steniga åker och sina hungriga barn :

-nä ni stenar ligg ni där, och kids, ingen mat på bordet i dag jag är lite utbränd. Har liksom jobbat lite för hårt sista tiden, och jag känner mina rättigheter på jobbet försvagas.

eller vad?

Har biologin försvunnit? Inget lejon ingen älg ingen hare  lägger tassarna i kors och säger

- nä det känns inte BRA  att gå ut o jaga efter mat idag. Känner mig orättvist behandlad. känner mig sönder stressad....


Vi människor tillhör ju med biologin. Och i vår värld, så betyder i våra dagar att GÅ UT OCH JAGA TILL MAT att gå till jobbet och slita i 8 timmar för att få ut en lön som ska gå till mat....vi jagar ju alla på vårt sätt....

Så mitt dåliga samvete går emot mitt bättre vetande,

och jag GÅR till jobb idag. Jag klarar inte av att vara hemma om jag inte är "sjuk" dvs feber brutna ben halsfluss eller att jag känner mig ordentligt sjuk.

Igår hade jag inte kunnat jobba såklart svårt med illamående o migrän-attack.

Men idag KAN jag.

trots dom problem som råder på jobbet, så KAN jag ju faktiskt GÅ till ett jobb MITT i finans-krisen.

så det är  det jag måste göra.

ut i verkligheten anna

Kommentarer
Postat av: Kerstin

tors man fråga hur dagen har varit...?

2009-05-06 @ 14:42:30
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Emma

Riktigt bra skrivet !

2009-05-06 @ 15:14:49
Postat av: gladmymlan

man törs fråga, och tja, jag har suttit i telefon med facket i ett par bra timmar...dom rådde väl mig att gå till företagshälsan. då gick jag ut o klippte gräs i ösregn istället. kändes bättre än att vara hemma, men inte bra.

2009-05-06 @ 15:44:21
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Tina

du e en riktig filosof... och du har SÅ rätt! KRAM!

2009-05-06 @ 20:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0