bryr man sig?

....så sitter jag där i traktorn med räfsan bakom, och kör runt-i-runt-i-runt och lägger stenar på rad, el av alla fredagssysslor för en kyrkogårdsvaktmästare.

vem bryr sig?
 
egentligen? 

FINNS  det nån därute som orkar se att stenarna inte ligger eller ligger, i fina rader på en kyrkogård?  eller om det växer ogräs i en rabatt bakom kyrkan. ..


Ibland känns arbetet så ....meningslöst. och jag har läst att skillnaden mellan dom som överlevde ett koncentrations-läger, och dom som dog, var att de som överlevde hittade en "meningsfullhet" i allt det där avskyvärda. Deras liv förlorade aldrig sin mening.

Det här jobbet har för tillfället förlorat sin mening, för mig i varje fall.
skillnaden från förr är den:

nu lägger jag stenar-på-rad för att ha nåt att göra medans tiden ska gå tills jag får gå hem.

: la jag stenar- på- rad för jag tyckte det var viktigt att alla gångar var krattade inför helgen, så det såg fint ut.

nu ska jag  ivarje fall göra som Lill-fisen alltid gör efter dagis: ta en Tupplur! 





Kommentarer
Postat av: Kerstin

örrk, det är tungt att gå på jobbet när det inte känns meningsfullt. men jag tror många gläder sej över det du gör. själv lägger jag alltid märke till det där på en kyrkogård. det är vackert, och det syns att nån gör det för våra minnen av dom vi har mist. så TACK!

2009-05-08 @ 19:56:33
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0