ännu en hemma dag....

.....har inte riktigt klurat ut hur jag ska göra än... Har fått mess om jag kommer till jobbet " är huvudvärken över nu"-typ av mess....men idag blir jag hemma med så får vi se i morgon. .

Samtidigt är jag ju osmart om jag tror att man kan få panikångest efter att stressat en längre tid, och tro man kan vara hemma två dagar och sen köra som vanligt...

det funkar väl inte riktigt så. Det är inte så jag ligger hemma och gråter-typ-utbränd, alls. Jag är inte ens deppig för tillfället. Men jag är orolig inuti, får svettanfall om jag bara ska ta bilen och köpa mjölk typ. och hjärtklappningar av och till, men inte så farligt som innan, dock känner jag att jag får kanonpanik av tanken på att åka och jobba i sex timmar...

Men inom KBT ska man fortsätta att utsätta sig för det som ger ångest, för att ångesten ska försvinna. lite "möta monstret i garderoben-stuk". Men det är ju inte så lätt, när det är jobbet som får mig så stressad.

SEN sitter den andra jäkeln på axeln och säger " otacksamma du, det är KRIS i sverige, folk förlorar sina arbeten till höger och vänster, och här sitter du med ett arbete som du älskar, men går inte dit för du är lite "stressad", SKÄMS"

men idag, idag, blir jag hemma ändå, för Lille-Ludden har haft krupp i natt och knappt sovit något. stackarn...

sen vet jag sen förra gången jag var sån här, att det tar längre tid att blir "frisk" från ångest, när jag hela tiden tänker " jag SKA bli frisk nu, bara en dag till, sen ....."

det skapar en stress som i sin tur föder mer ångest....
acceptera att jag är i en stressig period just nu och ta det som det kommer, är ju det rätta att göra.
inte lätt.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Stooora Norgekramen på väg!

2009-05-05 @ 15:39:06
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0