aj aj aj....

...hm enligt enormt pålitliga internet-källor, så skall denna matta med inte mindre än sex tusen spik-aktiga saker, få mej lugn. mindre stressad. slippa spänningar i muskler, huvudvärk ....you näme it.  ont som FAN gör det att ligga på´n i alla fall kan jag tala om.....



en del har tom gått ner fem kilo första månaden dom använde den......



vassa satans-plast-piggar!.....men ju ondare det gör ju mer "stressad och spänd är man" ...enligt nätet då...
nåväl ska fan ligga där o plågas upp alla fyrahundringar som den kostade. så det så.

idag ställde jag mig mot bättre vetande på vågen igen...

fick för mig jag kaaanske gått ner ett gram eller två av cykling te jobb förra veckan...men NÄ.
däremot UPP två kilo. ja men visst så häärligt.....not.

var ute o gick med hunden i kväll.

Det slog mej plötsligt att det aldrig aldrig är några feta som springer.
 
var ÄR ni? tjockis-joggare?

åh vad jag kanske skulle börja springa, om jag bara fått syn på åtminstone EN tjockis-springare till....

det är bara ärtiga smala seniga icke-svettiga-efter -fem-kilometer-joggare ute man möter. ..

i snygga träningskläder som sitter snyggt.

hur faen ska man kunna börja springa, och BLI smal, när man ser ut som en michelingubbe??

inte EN tränings-kläders-affär säljer ju jogging-out-fits för feta?

vem med självaktning, väger sisådär åttio kilo, och tar på sig ett par löpar-tights och ett träningslinne?

och hur jävla snyggt är det att springa i sambons jogging-byxor o stor-t-shirt som döljer röven o det värsta av mag-dallret?

nä då springer man ju hellre inte.

jag VILL springa. egentligen. och naturligtvis i riktiga spring-kläder.

i den bästa av världar, hade man ju mött en hel hög med småtjocka joggare i löpartigths o linne (som faktiskt är det enda som är skönt att springa i) och INTE nån hade reagerat eller vänt sig om. eller för den delen skrattat åt dom studsande bumbi-björnarna....

Ingen hade brytt sig för alla hade vetat att man sprang för att så småningom bli smal.

men nu när man bara möter smal-fräscha joggare, så är man förpassad till dom bortglömda joggingspåren i ingenmans-land, där fläsket kan gunga fritt och man får stanna och flåsa hur mycket man vill och hur ofta man vill....

nån måste ju börja!

men inte fan blir det jag...nä jag är alldeles för feg för att hoppa i några tajts  o försöka mig på ett spring i civilisationen...
men det vore kul om nån annan vågade!

nu är det natti natti för feg-mymlan.

Kommentarer
Postat av: Mette

Wow!

Vilket härligt,ärligt inlägg.

I löve y blogg.

Du kan gå med ryggen rak och näsan i vädret du.

Jag tycker att du verkar vara en RIKTIG MÄNNISKA.

Kram Mette

2009-05-27 @ 08:52:46
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

hihi man tackar!

men kan tala om att det inte blidde så många minuter på tortyr-mattan igår kväll sen. jag är väl FÖR stressad då eller har jag ingen som helst smärt-nivå ( nä det vet jag att jag inte har)

för det gjorde så in i dödens ont att jag rullade av efter bara några minuter.

men skam den som ger sig. jag SKA klara 20 minuter så bara är det.

2009-05-27 @ 09:32:25
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Anonym

...och min syster som SOMNAR på detta tortyrinstrument! Jag fattar inget...

2009-05-27 @ 10:19:36
Postat av: gladmymlan

KAN MAN JU INTE!

eller så är hon fakir. eller åtminstone varit i tidigare liv:-)

2009-05-27 @ 11:03:35
URL: http://gladmymlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0