ågren gå hem!

....och så en sån dag där jag verkligen känner att jag har slagit ihjäl någon/ varit otrogen/ allmänt gjort nåt man inte får.

ångest som slutat i att jag inte åkte te jobb i morse, kändes som en omöjlighet att ta mig ut, köra hela vägen till jobb och vara där hela dagen... jag sa jag hade migrän, inte fint att "ljuga" men å andra sidan är det en omöjlighet att förklara för människor vad "ångest" är,  när dom inte har det själva eller haft det.... då är det enklare att säga "migrän" även om det är en lögn.

Ågrens fula fejs har även resulterat i att  jag vänt upp och ner på köket och tvättstugan, börjat måla i köket samtidigt som jag helt plötsligt måste tvätta gosedjur som är smutsiga, bädda sängen uppe, sortera saker i olika korgar i tvättstugan...

ingen logik i nåt. och plötsligt går jag och sätter mig vid datorn istället för att fortsätta där jag påbörjat.

hade dessutom till råga på allt en jätte verklig dröm, att alla i hela världen förvandlats till tvättäkta zombies, ni vet såna i Dawn of the dead- filmerna, som käkar upp människors hjärnor och är allmänt knäppa. Jag sprang för livet ( i drömmen) med mina barn, och vet vi gömde oss nånstans i ett gammalt hus på en sidovind....det var skit-otäckt! vaknade med andan och gråten i halsen och var tvungen att kolla flera gånger att sambon som låg jämte INTE i själva verket var en zombie!
--nää jag har INTE tittat på nån zombiefilm, sista filmen jag såga handlade om brudar, blivande sådana...kanske de är lite zombie-aktiga hoho.

annars brukar jag drömma verkliga underbara drömmar, ofta att jag är actionhjälte och hoppar ut från fönster och rullar så där snyggt med en pickadoll i näven...eller är bond och hoppar bungyjump eller som vid ett tillfälle, där jag i drömmen hittat ett jättebeslag med någon slags blå methamfetamin i en skyskrapa som skulle sprängas, och jag hoppar från skyskrapan rätt ner i havet och på nåt vis räddar världen!

jag brukar med andra ord ha rätt trevliga drömmar, men i natt var det INTE kul. tror tom jag vaknade nånstans på natten när lill-fisen kom in, men FORTSATTE drömmen ändå sen...

...tacka vet jag den gången jag drömde att nr elva, acclaim på v75 var en häst att satsa på....vilket vi gjorde, vilket i sin tur gav en fin fin vinst på nästan sextontusen härom-året! Såna drömmar vill jag ha mer av....

ikväll ska jag tända ett ljus för Stellan, Nellymammans make som nu somnat in efter en hård kamp mot denna djävuls-sjukdom cancer. Nu står hon ensam med fyra barn och en stor sorg som kommer vara följeslagare i resten av hennes liv.

..vad gäller mitt jobb vet jag inte hur jag ska göra. en del av mej vill absolut gå dit, medans den andra delen säger vad du än göör, gå INTE dit.

det är ju så med ångesten. Får hoppas att han kryper tillbaka till den sten han kom ifrån. och det snart!!!!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

...en kram från mej till dej!

2009-05-04 @ 16:19:11
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ångest den grå tunga ovännen som besöker en när man minst vill igentligen så vill man aldrig.



Visst har det varit lite för mkt sorgliga beked i bloggar som du skrev nu sist Nellymammans man Stellan, innan det Sabina och Carina Ahlin. Nu håller vi tummarna för att Vimmelmamman får positiva besked .....!!

2009-05-04 @ 16:57:25
Postat av: jennie

jag förstår dig precis... den där jävla ångesten kan förderva en hel jävla dag eller tom en hel vecka.. Hatar när det " fanskapet" kommer och förpesta min tillvaror. Mycke skönare att få njuta av livet utan att behöver känna sig som ett plågat djur..



Härligt att du våga skriva om de..



KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0