vinter igen...fast ändå inte.

....idag vaknade jag kl 05.00 och Nicken o jag intog vår vanliga runda...Snön yrde och jag började fundera om jag drömt vi räfsade i trädgården i förrgår och drack kaffe ute i speedway-stolarna...

Dagen bjöd på en tripp till Jönköping och Fack-möte, och ju närmre vi kom stan, ju mindre snö var det, och rena vårvädret med solsken och mys var det där! Så jag slapp större delen av snö-dagen i alla fall.

På kvällen nu tog Nicken och jag kvällspromenaden.
Det är Märkligt.

Jag har varit ute och motionerat i flera månader, utan hund, och ingen kommer fram och pratar eller ens hejar på en.

men, sen jag skaffade Nicken, gör jag inget annat än stiftar nya bekantskaper var och varannan pinke-runda.

Idag träffade jag en Man. En sån där gentle-man.
En äldre Man i säkert 80-års åldern. Änkling. Han berömde min hund. Vi började prata lite grann och innan jag visste ordet av, hade vi disskuterat allt från andra världskriget och ransonerings-kort, fusk-kaffe gjort på vete eller råg,
till geometriska termer, dragspel, jazz och mänsklighetens förfall....

han var så trevlig, och gullig. jag var lite tårögd när jag gick åt mitt håll, och vi hade tagit varandra i hand flera gånger om.

För inte länge sen, träffade jag en annan äldre Herre, med sin lilla hund och vi kom med och började prata om livet och döden och mänskligheten och onda och goda....

det är ju märkligt att man träffar någon som man egentligen inte har nåt gemensamt med, men som man har ALLT gemensamt med när man börjar prata med varandra.

Det var väldigt trevligt och givande, trots att snön yrde runt omkring oss och klockan var närmare nio...
Sånt är kul, och så oväntat!

nu ska jag nog borra ner mig i sängen med min goe sambo och sova gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0