söndag morgon

.......en inte helt ovanlig syn hemma hos oss. Lazytown är ett av favvo-programmen, det och "små einsteins" går för jämnan  hemma om ungarna får sin vilja igenom....




igår var ju chillen (sambon) iväg o bowlade med mitt ex o nåra fler, så vi resterande i familjen, bänkade oss framför teven för att kolla in andra chansen. Det gick en och en halv låt, sen tröttnade vi och rullade ner bio-duken och startade upp projektorn och hystade in "Monster house" och laddade upp med gott-gott-i gott-gott och lite påskmust på det.

Barnen har ju sin egen smak, och vad gäller storkillen Anton, så är det mintkrokant eller riesen som gäller, får lille-fisen välja ska det vara storpack med maoam-kolor och choklad där med vilken som går bra.
Ludden, gillar salta kryptoniter, salt turkisk peppar eller chokladrispuffar.
Ändå, brukar dom stå där på lördagseftermiddagen och plocka i smågodishyllan och det slinker ner geleråttor, söta hallon och allt möjligt, och det är det godiset som är kvar sen i påsarna dan efter.

Själv går det nog äta precis vad som, när sötsuget sätter in. anything med socker går bra, men visst, sockerbitar i skum är svin-gott. och riesen-kolor skrattar man inte åt heller!

Ludwig fick välja mat, och då skulle vi äta hemlagad pizza. Jag var lat, och köpte en färdig botten me tomatsås på, och sen bara la vi på vad vi ville ha, men hurk vad ÄCKLIGT det var med sån botten. Hur hård som helst, och allt slutade med att i varje fall jag skrapade av toppen dvs osten o skinkan och käkade, botten gav jag upp och lät vara.

nu ska jag ta tag i mitt liv och styra upp det med lite tvätt o annat krafs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0