söndag kväll

en inte så bra tagen bild på min bio-duk, men ändån väl värd att publicera då den är en KÄR ägodel och något  jag verkligen längtat efter länge.... vi köpte den och projektorn till oss i julklapp förra eller förrförra julen och hade sådant bestyr. Det var absolut tvunget och nödvändigt att den skulle vara motordriven, duken alltså.  jag är väl kapabel till att dra ner eller upp en duk, men det är själva grejen, själva känslan av lyx, sitta där i soffan o trycka på en knapp och ner kommer en härlig bio duk...



...det blev förresten Monster House, och Lillfisen satt och hoppade i soffan när det var spännande....jag skrattade åt honom för han hoppade verkligen en halvmeter i soffan när det var något oväntat.


IDAG ....blidde det inte HELLER en bantar dag, eftersom kära svärmor råkat baka sin underbara semlor igen, och då var det bara att äta och njuta. Dessutom hade hon svängt ihop en go kladdkaka med dumlekola i , vilken man naturligtvis med var sugen att smaka lite på....

VARFÖR är världen fylld av delikatesser för? varför kan inte jag utrustats med en grym ämnesomsättning, eller åtminstone ett ohyggligt intresse av att motionera hårt och länge varje dag.

jag kunde väl åtminstone tyckt att det var JÄTTEKUL att springa tre mil varje dag....
men nejdå.

Här är man en lat och flegmatisk gör gärna det minst ansträngande människa. Som inte gärna springer, förrän fläsket på en hotar att ta fullständigt överhand...

nej. nu är det måndag igen och DÅ ....ska jag vara seriös igen, har redan förberett min alarmklocka på FEM. Då blir det hälsorundan så det stänker om det, snöoväder eller ej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0