sommar-längtan....

....här brukar vi stå i kö för glass, godisremmar eller minigolfklubbor. Eller kan man köpa våffla med jordgubbssylt o grädde och en kopp kaffe, för 25 kronor.  Vi bor granne med forngården i princip så vi är hyfsat flitiga besökare sommartid.




nu är det inte sommar, ska gudarna veta..

... och Det är kallt ödsligt och igenbommat. Men jag längtar.
 
Det är sommar feeling när forngården öppnar för säsongen.,och vi bor ju så nära, så på söndagarna sitter jag under min hägg nere vid brygghuset i vår trädgård, och lyssnar till söndagsunderhållningen, ibland är det någon gospelkör, eller något hembygds-lag som spelar dragspel eller en vanlig liten orkester. Det är MYS-faktor och känns så där astrid-lindgren-aktigt.

Jag bor ju mitt i stan, men ändå på landet kan man säga. I ett litet renoveringshus med sliten glasveranda, vedbod och brygghus med fina spegeldörrar som jag i min fantasi redan inrett till ataljé.

Jag ska sitta där nere i mitt lilla brygghus, med illrött hår, en stor vid volangklol, med ett glas rött i handen, en cigarett och en pensel i den andra, och jag är omringad av halvfärdiga målardukar, och kanske har jag en liten grå katt som stryker sig kring mitt ben.

Bara NÅGRA små saker som sätter käppar i hjulet för min fantasi.

för det första, lär vi ha att renovera på boningshuset ett bra tag till framöver, innan jag ens kan tänka TANKEN på att börja riva i brygghuset...
för det andra dricker jag inte röd-tjut, jag tål inte garvsyran i vin, så jag får sån spränghuvudvärk o kräkanfall som om hela min kropp var fylld av antabus.
för det tredje har jag slutat röka.
och för det fjärde är chillen allergisk mot katter, så nån katt kommer jag jag inte skaffa.
och jag lär inte heller färga håret rött nåt mer, eftersom jag hade ett helvete när jag skulle färga tillbaka till blont hår igen...

(såg ut som en orangefärgad apa i huvudet ett bra tag i somras medans mina experiment med jane-hellen-blekningarna pågick)

men VISIONER och DRÖMMAR får man ha eller hur?

just nu njuter jag av min morgondag, jag är nämligen leeedig imorgon, och jag ska INTE upp klockan fem för att motionera, och inga barn ska till skola/ dagis, och jag har INGA planer alls. gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0