snö försvinn.

till o med nicken räcker ut tungan åt snön numera. Jag är ingen vinter-tjej, och tycker jag varit tålmodig nog. Nu får det var slut med snö slask och kyla och isiga rutor och snöklumpar i pälsen efter varje hundrastning...





Nu har jag siktet inställt på VÅR min absoluta favorit-årstid...när allt är framför en, valborgsmässoafton, spirande grönska, skolavslutningar och så klart en efterlängtade semestern..

åh.

idag tog jag sovmorgon, så fem-promenaden fick stå inne. Tänker mig att den bara ska ske vardagar, helger har man mer tid på sig o kan ta en längre runda när som.

Denna helg är det jobb som gäller, och jag ska strax göra mig i ordning för att jobba några dop idag, älskar dop, det är mysiga tillställningar på något vis.

Mitt arbete under en gudstjänst eller dop eller vigsel, är att tända lite ljus, sätta upp psalmnummer, och se till att prästen hörs bra. Ja, jag ringer i klockorna med, och i den gamla elva hundratals kyrkan vi ska vara i idag, är det på det gamla sättet, dvs ut och hänga sig i repen som gäller...kul tycker jag. ilite mer moderniserade kyrkor bara ställer man sig i ingången o trycker på en knapp, så ringer det.

Så detta ska jag göra idag. I morgon jobbar jag med, två gudstjänster, men sen är jag ledig måndag i stället.
Nu är nog dags för dusch och lite uppfräschning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0