skjutar-dags...

...idag har vi tillbringat dagen  i först Mora, där vi trallade runt o gick på fik och käkade goda grod-bakelser och drack god helmer-latte me choklad o grädde i...säkert hur nyttig du vill. Sen på väg till rättvik och där nånstans mellan rättvik och Orsa, hittade jag o Suss ett antik-lopp-ställe som vi bara var tvungna att besöka, och vi hittade allt möjligt kul, men handlade bara lite smågrejs.

vädret var inte det bästa, snöstormsaktigt, så vi struntade i att gå i björnparken i Orsa, vi såg lite vargar på håll, utan vi åkte så vi var där lagom till vår inbokade "björn-jakt".



vi var i ett rum, med dubbla projektorer o en sex meter lång duk, där det var en jaktmiljö på, och så kom det björnar eller för den delen vildsvin fasaner, älgar och tillsist lerduvor....som vi skulle skjuta på.

SÅ ....OM jag råkar vara ute i dom värmländska skogarna för att plocka blåbär, RÅKAR ha ett gevär på axeln och RÅKAR stöta mig med en ilsken björn, ja då kan jag ta den hur lätt du vill....hjärt-lung området siktar jag in mig på, och pang så dör han. björnen.
om han muckar.

sen åkte vi tillbaka till Rättvik och stannade för att äta på en pizzeria, och nu är vi tebax i stugan igen, och har tänt i brasan, och jag dricker en kopp kaffe.

I kväll ska vi ner o se leksand släckas ner. och så bjuds det på gratis grillkorv o fika på Torget under Earth Hour. Kan man ju inte missa eller hur??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0