sakta närmar sig våren...

...och jag tillbringade hela dagen igår, ute i trädgården, och räfsade städade upp och bara mös. Svägerskan och sen exet kom förbi och drack lite kaffe i trädgården, och jag vet inte, men att dricka kaffe ute i vårsolen är nåt alldeles extra gott..

Men dagen började med klubbmästerskapet i skyttet på förmiddagen, där båda mina söner skjöt. Efter det, tog sambon och jag rundan till lite olika bil-affärer för att kolla in vad vi ska ha istället för Djävuls-forden.

Det gick bra. Jag gick runt och tittade och hittade en del objekt som var intressanta, sen råkade jag placera ändan i en Cadillac luxerySport, som har dubbla tv-skärmar i, tiopunkts-ställbara säten, och som är så snygg så man blir kär, fast det bara är en BIL... och sen ville jag inte gå ut ur bilen alls, och när sambon väl fick ur mig ur bilen, ville jag inte kolla på andra töntiga bilar...så vi stack ner på stan istället. Simon dvs lillfisen, köpte körv-i-bröd och jag köpte en vårjacka på HM.

SEN stack jag hem o städade trädgården. 

Min goa Brors-Fru tillika min granne och som samtidigt är en välldigt god vän till mig sen många år, kom över med sin fina blommiga väska, som rymde några baccardi breezer och en fin BLÅ minidator....

så vi korkade upp och satt vid köksbordet  och lekte med våra datorer och drack baccardi....En special-variant på LAN- party kan man säga....

sambon hade å sin sida rymt över till Min bror och var där och drack whiskey o käkade grillat vildsvin....
en variant på grill-party kan man säga.

så det var en händelserik lördag på olika sätt....

Spanade även in Robinson, mest för att en vetlandabo lyckats komma med, och det var väl sådär....
om man nu söker till att bli Robinson 2009....ska man verkligen bryta ihop för lite träsk då? verkar som om majoriteten förväntat sig att ligga o bättra på solbrännan på en sandstrand i karibien..... men fan köp en charterbiljett då...

bring it on teve4 fram med spindlar o krokodiler. och vad fan, var det med halshuggar-bea. så löjligt så man inte ens tänker kommentera det.

idag är det renovering av bil som gäller, hockeymatch i landsbro, samt rättvisegala i "min" kyrka. och förhoppningsvis en runda till stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0