...och var är min vår?

...det Här är väl inte direkt vad jag  vill ha. längre. eller ens någonsin. hatar snö, har alltid gjort, gillar inte kyla...å andra sidan är jag inte överförtjust i värme heller....gillar inte att svettas....så man kan väl undra hur vädret ska vara för att duga åt mej:-)....



....idag har jag jobbat. varit på utvecklings-samtal på förskolan. somnat i soffan hemma. vaknat till efter  fyra, och då kom sambon hem.
Jag åkte ut till stall medans sambon lagade mat. Vi har startat upp ett försök hemma:
vi skriver numera veckomatsedel....vi sätter oss tillsammans med barnen, och så får dom bestämma en maträtt var, per dag, så måndagen fick Lillfisen bestämma, och då blev det spaghetti med köttfärssås...idag var stor-killen mat-bestämmare, och då blidde det fisk med kall sås, kokt potatis och gröna ärtor.

I morgon fick vi turen och bestämma mat, och det kommer bli fläskfile a la Chille. och torsdag har Ludden bestämt sig för hamburgare med bröd. Fredag lördag söndag...blir det förmodligen utemat, för vi åker då till Leksand för lite björnjakt, hockeymatcher och mys i en stuga vid siljans strand! härligt! och ja  det blir en barnfri helg i goda vänners lag!
nej nu ska jag nog snart sova. herregud, klockan är knappt halv tio och jag är hur trött som HELST...

tror det är upp-klockan-fem- rutinen som tar ut sin rätt....


på återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0