morgonstund har guld i mun!

......här sitter han och pustar, Nicken, efter en powerwalk-runda vid tio över fem i morse.....av någon anledning fick han för sig att följa med mig när jag skulle gå, och det fick han såklart!När vi kom hem slängde han sig i favo-platsen i soffan och jag kunde inte låta bli att föreviga honom, en riktig söting va???



Jag tycker ju det är jobbigt att gå upp vid femtiden, men å andra sidan, är man ju precis lika jäkla trött om man går upp en timme senare, jag menar sex är ju ingen sovmorgon direkt heller....jag har ju turen att snabbt bli morgonpigg, så när jag kom hem efter vår runda, var jag hur i varv som helst, och fick in en maskin med tvätt, plockade ur diskmaskinen, bäddade sängarna och SEN läste jag morgontidningen och drack en kopp kaffe.

På jobbet flöt det på bra, och i eftermiddags var jag ute i stallet och pysslade, släpade runt lille Loken i ett rep på ridbanan, det kallas väl för longering, och liite känner man sig som en sån där cirkus-princessa, när man står med sin piska och sin lina och sin lille häst. Han tuffade på runt-runt i ena varvet o sen åt andra hållet.

När jag kom hem från stall, stod sambon och lagade kalops! Vicken kille va? han håller måttet än faktiskt.

kvällen har jag tillbringat framför glamour.
I går skulle jag kolla in femmans nya program "Wipe-out" men herregud sånt B-program! kollade in "kalla fakta" istället, om fallet Mimmi, kvinnan som skulle genomgå en rutin-operation, men som slutade i att hon numera inte kan tala gå eller röra sig, och ingen vet hur hjärnskadad hon är.
Mkt sorgligt program, det allra värsta tyckte jag var, att man faktiskt inte veet hur mkt medveten hon är! Tänk om hon är hur klar som helst där inne, men kan inte styra sig själv eller sina kroppsliga funkioner, och tvingas se hur mannen och barnen kommer och hon kan inte förmedla vad hon känner eller tänker....huga.

nu ska jag snart gå och binga mig, imorgon ringer klockan återigen kl fem, så det så. bye bye fläsk och hej o tjena beach 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0