ledig dag

....ännu en av mina bättre bilder, jag vet verkligen i vilken vinkel man ska ta ett kort för att det ska bli så fint som möjligt, eller hur?



nåväl...idag har jag varit ledig, och jag har tillbringat dan med att städa på min glasveranda i hopp om att NÅNgång få den så där härligt bond-romantisk som man vill den ska vara, och där jag fantiserar om att sitta  och dricka en kopp the, och titta ut genom fönstrena, mellan alla pelargonior och mysa. eventuellt ska det regna, och strila ner för rutorna och det är så där mysigt.

Men även där sätter verkligheten stopp, för jag gillar inte the, och hela glasverandan är som en uppsamlingsplats för gubbens verktyg och så är den oisolerad, så antingen kokar man där inne eller fryser ihjäl, så de enda pelargonier som trivs där, bör vara av plast...och det är inte samme sak. ju.

idag har jag snott min vänninnas dotter och stuckit ut till stallet, så hon fick sig en ridtur, och jag lite sällskap. Det var mysigt att gå där bredvid hästen och småprata lite om allt och inget. Sen följde hon med hem till oss en sväng och då blev min mellanpojk lycklig, han vill så gärna spela mot henne på sitt nintendo, så han har varit nöjd han med...

nu experimenterar jag lite med att baka en ÄGG-fri, kladdkaka. Får se om den är ätbar, eller om den blir ens kladdig. spännande....

sen blir det nog "familjen annorlunda" på teve vid åtta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0