IKEA BESÖK....

Igår var jag uppe tidigt, gick med hunden och åkte sen ut till stall för lite mockning pyssel och morgon mys. Jag kom väl hem framåt tio igen. Vi satt och tjatade en stund om allt och ingen, sen kom sambon på att vi kunde åka till IKEA och införskaffa en garderob, av större sort så vi får plats med alla kläder,
som det är nu, har vi ett garderobsskåp i tredelar, med spegel i mitten, från JYSK ( rent skräp) där hyllplanen lossnat, lådfronterna och skenorna till gått sönder..
jA sa jag som aldrig backar på IKEA, och vi styrde upp med lite barnvakt till större barnen och fixade släpkärra, och sen bar det iväg mot jönköping.

vi hade HEELT glömt bort att det var lönehelg, samt långlördag där, så man kan säga att vi var en rejäl skara människor som uppenbarligen tänkt samma tanke, kanske inte just att köpa garderob, men att sticka till ikea...

lille-fisen var ju helt salig, och det började genast kurra i hans mage och vi fattade att köttbullarna o chokladkakan efteråt satt i färskt minne hos honom liten som han är.

Så vi inledde med en varsin tallrik köttbullar och Simon som bara faktiskt ÄR tre o ett halvt, vräkte i sig hela tallriken köttbullar med några av mina på med, sen gav han sig på chokladkake-desserten, och efter det fick han nys om att barn fick glass efter maten...

När vi var färdig-ätna, tyckte han det var lagom att åka hem igen, men det var ju bara början på en ändlös sträcka....

Först gick vi och strosade lite, som man alltid gör,
sen gick vi till garderob-avdelningen, och vi skulle ha ett PAX-system med lite korgar hyllor och några enkla dörrar på.
Men vi fick syn på ett stort schabrak med skjutparti, och det fastnade vi för båda två. En spegel skjut dörr och en vanlig, och rejält med korgar hyllor  och allt man behöver.

SÅÅÅ. Vi bestämde oss för den istället, den var ju bara dubbelt så dyr, och man har ju ändå ikea-kort:-)
det absolut VÄRSTA med ikea är att allt är i plocksystem, denna kombination vi valt, hade en plocklista som en a4sida, och man springer runt där, letandes, på hylla 5 fack 13 och sen ligger det ändå på ett annat ställe....man är orolig att man fått med allt med...men tillslut hade vi plockat ihop det som behövdes.

när vi kommit ut från kassorna, var lille-fisen (som mååste ha världens största magsäck i världens minsta kropp)
hungrig igen....på korv så klart. Så det fick han så klart , man vill ju inte låta honom svälta :-)

Han var förresten glad som en speleman hela tiden, och gick där inne o tjoade i raderna av inredningsprylar...

Det var hem-resedags och framåt sju var vi hemma igen. Då drog vi i gång med att tömma och demolera den gamla garderoben och börja montera den nya, under sång av melodifestival-låtar.

Framåt tolv gick jag i däck, jag ska ju jobba två gudstjänster idag, så det var nog bra. Så idag blir det nog fortsättning på garderobs-byggeriet, köpte lite hyllor till storpojken med, som jag får sätta ihop.
nu ska jag fixa iordning mig så jag kan jobba..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0