huvudvärk och allmän skit

...man kan ju tycka, att när vårsolens första varma strålar äntligen hittat hit och det är en varm och skön dag med plusgrader, att humöret per automatik borde vara på topp....

men jag hade en liten gnagande känsla redan på morgonkvisten, att det var en av dom där dagarna när man ska ligga kvar i sängen och inte alls gå till nåt jobb eller göra någon nytta...

jag gick väl upp ändå, klockan fem, och vi tog vanliga rundan nicken och jag.  jag tog en lång skön dusch, och sen drack ett par koppar kaffe.

när jag åkt ut till jobbet var det grävning som stod på schemat, men allt som kunde krångla, gjorde det, och till slut var vi fulla av lera och lika sura både  jag o min jobbarkompis...huvudvärken kom som ett brev på posten och sen vägrade den försvinna på resten av dagen, så eftermiddag och kväll har tillbringats i liggande ställning i soffan, och jag har dirigerat resten av familjen  vad dom ska och inte ska göra..

Dessutom har jag varit tvärt vansinnig över griskokningen som var på nyheterna, och över min egen förbannade lathet/ dumhet som faktiskt äter djur som mass-avlivats och behandlats som skit och helt plötsligt känner jag avsky mot allt kött och vill bli vegetarian igen.

Men samtidigt tror jag att man ska äta allsidig kost, men att vi hädanefter får vara nogranna i vårt val av kött och enbart köpa närproducerat och kravmärkt kött, där det är garanterat utedrift och bra levnads-och-avlivnings-förhållanden....

......nu stinker här av tigerbalsam, har klenat in mina tinningar och nacke med detta då jag hört att huvudvärk kan bli bättre av det, och jag vete katten om det inte känns lliiiite bättre faktiskt....


jaja. nu är denna dag äntligen över och i mörra är en annan dag.
tack och prisa gud över sambon som köpte en go rockyroad-glass te oss, för att underlätta lite:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0