HURT-BULLE= JAG!

.....I dag klockan tio över FEM på morgonen....var det JAG som drog på mig tränings-out-fit-en, och gav mig ut på power-walking i 45 minuter!


jag tvingade även med min stackars hund som försökte på alla sätt slippa undan, först genom att låtsas att han inte hörde mig alls när jag väckte honom.

Sen, genom att lägga sig på rygg i köket med alla fyra i vädret och vädja till mig snälla låt mig vara hemma o soova....
Sen, genom att efter tio meter om en det, helt sonika bara lägga sig platt ner på marken o vägra lyfta en fena.

men, skam den som ger sig, jag tjatade upp honom i stående ställning och sen bar det iväg runt kvarndammen så det rök om det. Nejdå, jag sprang inte, men jag gick väldigt fort. I alla fall i slutet när jag insåg att jag måste vara hemma för om fem minuter måste sambon åka till jobbet....

jag hann, nicken var pigg och glad, fullkomligt vräkte i sig sina vanligtvis äckliga hundpulor, till frukost, sen slängde han sig förnöjt i soffan o snarkade högljutt!

själv satte jag på en kanna kaffe, tog mig en välförtjänt skön dusch, satte mig med min kopp kaffe o mös i tevesoffan en stund, innan det var dags för barn-väckning och allmänt morgonstök.

Jag ska satsa på imorgon med, lika bra att köra medans järnet är varmt, och det är skönt efteråt, och för den delen ganska mysigt att lulla runt i morgonmörkret och se vilka andra som nyss stigit upp mer än en själv.

Längtar till vårmorgonarna när man är ute o går, fåglarna kvittrar, och man VET att det kommer bli en kanon-dag!

nu är det greys anatomy och den ilskne snickaren som gäller.
kram på er där ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0