himmelriket

...om jag dör ikväll, dör jag  i total tillfredställelse och så nöjd man kan vara.
Nej jag har inte precis alldeles nyss haft sex och jag har inte heller vunnit på lotto.
Men jag har varit ute i stallet och tagit en härlig ridtur i vårvädret, och jag har kommit hem igen, och funnit min underbara sambo och blivande man i köket, bakandes inte mindre än TVÅ olika sorters kakor, varav en är förevigad nedanför:




jag kom hem från stallet, slängde av mej hästkläderna o hoppade i mysbrallorna, la mej i soffan framför " vänner" och fick lite tårar i ögonen av att höra sambon och barnen som höll på med baking o vispning i köket och allt kändes så totalt....perfekt. Så som man VILL ha det men aldrig ( i varje fall vad jag trodde) får.

Jag skulle lätt kunna vänja mej vid det här livet, fötterna på soffbordet och känna sig så där oförskämt bortskämd, lat och så o-kvinnlig, så icke-tjat-kärring....jag transformeras sakta tillbaka till en TJEJ igen, ingen gammal trist tjatig trebarnsmor som bara gnäller och gnäller om tvätt o städning och tvätt och städning....

jag trodde ÄRLIGT att det bara var en fas, att han skulle skärpa te sig i några veckor och sen gradvis gå tillbaka till grott-mans-stadiet, men icke!

ni män där ute...ni skulle bara veeta hur enormt sexigt och MANLIGT det är med en karl i ett förkläde i köket som lagar mat eller bakar....DET är att vara säker i sin manlighet, visa sin kärlek, att baka en kaka eller laga en god middag ( och säg inte att ni inte KAN, är ni läskunniga och kan läsa ett recept, kan det knappast gå så snett)
så betyder det tusen gånger meer, än bara ett flyktigt "jag älskar dej".

det är bara ORD, och ORD är aldrig svåra att säga, men att VISA i HANDLING att man älskar någon, det är svårare det...
min älskling har definitivt lyckats få mig känna mig älskad, mer än någonsin innan.

NU ska jag dricka kaffe och äta den nybakade ägg-fria kakan och se ghost whisperer på fyran...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0