fredag och allt är väl

...Den här mannen bor hemma hos mig....känns rätt skönt att veta att man har en superhjälte hemma, man vet aldrig när dom behövs. Idag tex, var jag hungrig när jag kom hem från jobbet, ja då hade han bakat en god kaka till oss på dagis!



så den har vi nu naggat lite på, medans vi sitter i soffan och funderar över middagen som borde lagas snart.
I morse var det ingen i det här hushållet i alla fall, som hoppade upp klockan fem för att gå ut o gå, jag hade ont i händer och leder, efter all grävning sannolikt, så jag tog vilodag.
När klockan ringde, kvart över sex, blev jag förbannad.
Varför ringer den för??? det är ju LÖÖRDAG och jag är LEEDIG... tittade mig omkring i rummet, såg att sambon fattades. Just det, han skulle bygga på stugan med svärfar idag.
Sen kom jag på att det inte alls var lördag, utan FREDAG och att jag hade fullt schema idag med på jobbet.....

Men även denna dag flöt på, och nu är det helg och jag är ledig..
det enda på agendan är att jag ska ut söndag morgon och mata hästarna på morgonkvisten, och mocka lite. Annars är schemat lagom tomt, vilket är skönt för man behöver återhämta sig ibland och inte har fullspäckade dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0