varulven o jag....

...är nyss hemkomna från vår en-timmes-runda....gott!!



nu är vi trötta  och väl-motionerade i alla fall!

var hos Exet alias Farbror Conny idag igen, vi cyklade dit för Stor-sonen ville visa sin nya cykel för pappa och så se hans nya lägenhet.

annars har jag tilbringat dan i soffan tillsammans med Edward Cullen, Bella Swan och dom andra i Twilight-böckerna. Inte fy skam.

När jag läser, eller så kanske det är för alla men i alla fall, har jag en fin inlevelseförmåga. För mej är det som att "hoppa in i den bokens verklighet" och jag glömmer tid och rum verkligen drunknar i boken jag läser. Det är såna miljöer och sånt som man målar upp i huvudet och som sagt, jag Lever i den världen undertiden jag läser.

Det är en av anledningarna till att jag slutat läsa böcker i ett par år nu. Jag liksom ramlade in i boken och sen blev jag där och glömde den vanliga världen, svarade inte på tilltal grubblade på boken om jag av nån anledning var tvungen att lägga den ifrån mej.

som ett gift nästan.

jag kunde dessutom nästan aldrig lägga undan en bok jag höll på att läsa, utan läste tills den var slut, även om det innebar till fyra på morgonen en vanlig jobbardag.

Det blev jobbigt.
 
så jag slutade läsa.

Nu har jag återupptagit detta intresse igen, eftersom jag så innerligt ville veta hur det gick för Bella och Edward efter att ha sett filmen.
 Och
likt en rökare som råkar ta ett bloss efter att inte rökt på flera år, eller en alkoholist som tror han kan ta det där glaset vin,- " det var ju så länge sen"......

så är jag fast.

Im hooked again.

och nu har jag fått kämpa med näbbar och klor för att ge barnen mat och försöka göra annat, medans boken ligger där och hånler åt mej. Den vet att jag gör i princip vad som helst för att få smita undan ett par timmar med den....oavsett  vad som är på agenan av värde....

jag måste måste VETA hur det går. Jag måste läsa. 
måste måste måste....
beroende?
jotack.

men nu är det äntligen kväll och på kvällar FÅR man lääsa och jag ska bara lägga mina bångstyriga ungar, ta en snabbdusch, och sen ska jag vältra mig i  Bella och Edwards omöjliga men ack så vackra kärlek, och ge mig in i en annan värld för några timmar!

på återseende!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

I know...been there, done that.

2009-06-04 @ 22:30:25
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Mette

Måste vara en väldigt bra bok.

Att läas måste väl betäcknas som ett

bra beroende.Så tycker jag iaf.Jag är själv beroende

av läsning,så jag kanske inte är rätt person att uttala mig därom.Det blir kanske som att en alkolist frågar en annan om sprit är skadligt för levern.

Dessutom är jag beroende av bloggande och att läsa andras bloggar.varav din är en.

Kram Mette

2009-06-05 @ 09:10:41
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

jo jag har med blivit blogg-o-man...jagsom varit anti-bloggar så länge innan jag fastnade i blogg-träsket själv...

ja boken är bra låg naturlich och läste ut den i natt. hihi nu är det bara på näste bok...finns två till i serien...härligt

2009-06-05 @ 10:15:17
Postat av: Daniel

Duktigt med hurtig motion! Det gör susen!



Läs du klart så du får lugn i själen! :)

2009-06-05 @ 13:25:33
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Finnpajsaren

Men tänk att samma hänt mig. Jag är svag för beroenden... ;-)

2009-06-05 @ 16:53:29
URL: http://finnpajsaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0