the Look

...om ni kommer ihåg, ni som läser min blogg regelbundet, skrev jag för en tid sen om skolans "snygging" som nu vägde femtio kilo över hennes "normalvikt" och hasade om kring i flipflop-sandaler med trött blick och tre vissna ungar och håret på sne och mjukisbrallor......

jag flinade självbelåtet inombords och tänkte att jag nog inte gått ner mig SÅ pass i alla fall, och att man nog inte var så pjåkig trots lite extra triviselkilon.....

Hmm........

IDAG förärades JAG med en blick!

en blick från en tjej från förr, skoltid, som nu var skitsnygg och hade högklackat och läppstift en vardag...säkert nån som jobbar med nåt viktigt...hon såg väldigt viktig prydlig och snygg ut i alla fall.

Hon gav i alla fall MEJ  en blick...som jag genast kände igen...det var nämligen exakt samma som jag gav den stackars feta skol-födedetta-snyggingen...

...läppstiftsfröken synade mig där jag gick i mina jävla målafärgsprydda foppatofflor (oäkta) och en svans sura ungar efter mig, med min urtvättade gråa- fast -ska- vara svarta-skjorta och ett par gamla trerkvartsbrallor, med två tofsar i håret som nån urväxt fjortis...haha

undrar vad HON tänkte...att det gått utför för mig säkert! och det har det ju. utbränd fet o snart gammal .
jaghar i alla fall lärt mig att jag aldri aldri mer ska tänka fula tankar om nån annan. så det så.

what goes around comes around eller vad säger man???

Kommentarer
Postat av: Kerstin

:-/

2009-06-18 @ 09:16:49
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Daniel

Tack å lov blir man visare med åren!

2009-06-18 @ 09:44:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ulrika

Tja. Har hänt mig också.

Varför? Varför träffar man alltid dom man inte vill träffa när man hasar omkring i för stora foppatofflor, med mysbyxor med knän på. En stor urtvättat t-shirt och antingen med fett hår eller så okammat hår i vimsig knut.

Omålad, alltid omålad är man när man träffar någon från förr.



Aldrig möter man någon sån då man är på väg ut för att t.ex äta en tjusig middag. Inte då. Nej, nej, antingen i skoterkläder och fett hår, eller i mysbyxor med färgfläckar och omålad suckar

2009-06-18 @ 13:43:35
URL: http://ulrikasyr.blogspot.com/
Postat av: Ankan

Tofsar i håret är fint jue =)

2009-06-18 @ 15:39:18
URL: http://www.ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0