talang 2010

...jo vi satt här i går kväll o kollade på talang 2009....

då sa mellan-pojken:
 -mamma DU borde ställa upp i Talang nästa år!
- va, jag? sa jag och fortsatte: - men vad skulle jag göra då då?
- öh...du får väl träna in nåt sa mellan-pojken.
och Lill-fisen sa:
 - men mamma, du är ju jättebra på att PRATA!

OCH ....ja. sanningen är den, att jag  rockar FETT på att prata. Jag är nog en av dom bästa människorna i vår kommun kanske hela länet på att prata...en har kallat mig för ett godståg en gång...

OCH det ultimata beviset för att jag faktiskt är super-bra på att prata, måste vara en gång för ca fyra år sen......

and the story goes:

jag hade fått en faktura på nästan två tusen spänn för en lagning av vår diskmaskin, och jag var missnöjd och tyckte inte vi skulle behöva betala...

Jag ringde upp företaget i fråga och dom var stenhårda (till en början) men jag babblade på.

Efter en timme och 45 minuter hör jag i andra ändan luren:

- hördu damen. Det är FREDAG-EFTERMIDDAG...jag vill gå hem, jag skulle slutat för en halvtimme sen... Du har tjatat oavbrutet i en timme och 45 minuter. och jag gissar att du lär kunna hålla låda i åtminstone en timme och 45 minuter TILL....och jag ORKAR inte höra mer nu. Jag har ont i mina öron. Du kan RIVA räkningen. Du kommer INTE höra något mer från oss, du har mitt hedersord. Bara riv räkningen, vi har rätt och du har fel, ,men jag bjuder på det, bara jag slipper lyssna mera. och ha en Trevlig helg!

- oh tack detsamma fnittrade jag och la på luren.

jag rev räkningen och hörde aldrig mer från dom. Han stod vid sitt ord.

detta måste väl ändå kvalificera mig till äkta TJAT-kärring, eller hur?

talang 2010 here I come...

Kommentarer
Postat av: Mette

Det var ett riktigt kap du gjorde den fredagseftermiddagen med ditt pratande. Du är så bra på att prata så kan du definitivt göra pengar på att tala,men jag undrar om juryn väntar så länge att de blir uttröttade,hi hi.

Kram Mette

2009-06-14 @ 08:42:18
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

ja jag "tjänade" ju nästan två tusen spänn hahaha...

2009-06-14 @ 09:27:24
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Charmhäck

Så gott jag skrattade åt detta inlägg! Lova att ställa upp i Talang, som sagt, du kan nog snacka omkull vem som helst! Varför blev du inte politiker?

2009-06-14 @ 22:57:08
URL: http://mariakarmback.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Den var bra ;)



Ganska nyttig talang ibland.



Kanske ganska svår konkurrens med vissa telefonförsäljare kanske? Fast nästan två timmar, nja-jag tror vi har en vinnare...DIG!

2009-06-15 @ 20:01:02
URL: http://ulrikasyr.blogspot.com/
Postat av: emily

ja välkommen till klubben jag pratar väldigt mycket själv

2009-10-02 @ 20:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0