suck o stön

...gjorde misstaget i dag att försöka få något gjort här hemma. började med tvätt, tvingade hit mitt ex för att få låna bilen så jag kunde köpa färg och måla lite brädor till altanen....när jag ändån är hemma....

...köpte två påsar spik med till barnen att roa sig med (bra leksaker va) och lite penslar mm. men som ni väl säkert vet så är jag inte stresstålig direkt och det räckte väl med det lilla för att trigga igång mina stressreceptorer i kroppen...

för sen kom huvudvärken. pulserande och halvt förlamande och med den ett mysigt illamående.

efter en dubbel treo och en ipren, tyckte jag att det nog skulle kunna gå att tralla iväg och låta killarna spela minigolf i forngården som jag lovat på morgonen ( pre-head-ache)

dåligt beslut. mycket dåligt....Lill-fisen fuskade och viftade med klubban hej vilt och adhd-sonen var på sitt allra goaste (not) humör och skrek över hela forngården om fusk och kastade bollar hit och dit och sen skulle det springas på minigolf-banorna och det skulle sättas krokben för den ene och den andre och sen ska de ha glass och inte vilken skit-glass som helst utan den allra allra största....suck....och mitt huvud kändes som om det  skulle sprängas till slut...

så hemma fick jag inta en vågrätt ställning i soffan och där har jag nu legat (igen) i ett par timmar....hata huvudvärk men glad att det i alla fall inte utvecklades till migrän den här gången....

nu ska jag strax lägga mig, hade hoppats på att läsa sista vampyrboken, men med huvudvärk kommer även ögonvärk...inte så lätt att läsa då.
om inte sambon ställer upp med lite högläsning då...känns inte troligt.

natti på er

Kommentarer
Postat av: blomman

lilla anna..

Du har inte glömmt bort att du é sjukskriven ? När man är sjukskriven är det meningen att man ska vila upp sig så man kommer upp på föttrena igen. Men visst lättare sagt än gjort och kommer verkligen från rätt mun ;) Jag är precis likadan. Och när jag väl har jagat upp mig och gjort allt som jag tycker att jag borde göra,hamnar jag direkt nerstämd. ( som du säket har läst på min blogg.. ;) ) Ta det lite lugnt imorgon så den där dumma huvudvärken inte kommer tillbaka.

kjam

2009-06-15 @ 22:43:32
URL: http://liljasvart.bloggsida.se/
Postat av: Charmhäck

Vissa dagar vill man bara stryka ur kalendern och jag önskade i alla fall att man fick trycka: Ctrl Alt Delete på ungarnas pannor....någon gång i alla fall!

2009-06-15 @ 23:51:48
Postat av: Ankan

Ingen rolig du,,vila & om du kan he ett mål om dagen & det målet kan vara att köpa spik exempelvis,,lyssna på kroppen & ta hand om dej=)

Kramen

2009-06-16 @ 07:54:04
URL: http://www.ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0