så var det måndag igen..

...och själv vaknade jag och kände mig enormt ..s-t-r-e-s-s-a-d....
stressad för att vad?

jo..att bli "redig" igen så jag kan börja jobba...stressad över att " det är ju inte säkert försäkringskassan godkänner sjukskrivning för utbrändhet" visst, man kan väl klara sig på en lön ett tag, men det är ju inte så det ska vara...

så då känner jag att jag måste bli frisk efter denna vecka, så jag kan börja jobba igen utan att blanda in f-kassan ( nu är det ju arbetsgivaren som betalar sjukskrivningen)

men hur hälsosamt är det för en stress-utbränd att stressa för att bli frisk?

för två år sen, skulle jag vila ut!
 ...sambon tog alla barnen och drog till Båstad över helgen, och jag stannade hemma själv för att " ladda batterierna"!

haha ha. vad gjorde jag då? stirrade som en galning.!och nä inte med tvätt-städ o sånt om ni nu tror det,
 nej jag stressade med att ta -det-lugnt!

jag for runt som ett skållat troll och tog det lugnt... kastade i mej flera koppar the ( gillar inte the lika mkt som kaffe, men det ska ju vara rogivande)

jag vandrade i skogen, var ute o red på hästen, tog fot-bad på löpande band, slängde mig ner på soffan i fem minuter för att "vila", skumläste igenom en bok snabbt,skulle kolla på en bra film i lugn o ro lite snabbt, stress  stress stress.

jag skulle ju hinnamycket, innan sambon och alla barnen kom hem igen och min helg var över!

däri ligger mycket av mina problem. är det en endaste sak i livet man inte kan stressa fram, så är det lugn!

nåväl. ska försöka ruska av mej den här känslan av att "måste bli frisk snabbt" och hoppas på att den där medicinen börjar verka snart.


Kommentarer
Postat av: Ankan

Uschan fy,,känner igen känslan,,bli uppstressad av ingenting . Jag är sån tillofrån & lär nog inte bli av med det, fördelen är att jag lärt mej hyfsat att känna när panikångersten kommer så jag kan "stänga in" mej.

Om du kan så gör sånt du känner för just nu nu, det spelar ingen roll om det är flera saker samtidigt för det är nog så att vi är såna,,flera järn i elden är vi vana vid.Försöka att inte tänka att du måste för det är bara vi som tror att vi måste,,det behövs inte egentligen,,jag har lärt mej att låta bli många måsten,,skitjobbigt i början men det börjar arta sej,,gör saker ,men försök o inte se det som ett måste..kramen i solen

2009-06-01 @ 08:45:56
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Mette

jag tänker på dig.

Det är bara fördjä.........tycker jag detta med

FK.

Men vet du?

Själv fick jag en brännskada genom jobbet för 20 år sedan.Det anmälde jag som arbetskada.Och vet du?

Efter överklagande till länsrätten fick jag den godkänd som arbetsskada för 2 år sedan.

Så jag har livränta på 50% och sjukskrivning på 50%.

Det känns inte bra att du skall stressa dig frisk.

Kram Mette

2009-06-01 @ 09:12:27
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Mette

Brännskada=utbrändhetssyndrom

2009-06-01 @ 09:13:48
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

mmm inte så lätt bara. men jag ska försöka:-) jag har ju fått en medicin med som kanske får en mindre stressad. kanske. hoppas...

2009-06-01 @ 09:23:12
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

ha och jag tänkte brännskada fått kokande vatten över sig....klart som korvspad det är en arbetsskada...får skylla på att det är måndag.

ja jag får väl kanske acceptera att det får ta den tid det tar...men det är min värsta mardröm att gå hemma och vara "sysslolös" Avskyr att bara glo på köksluckor liksom. jag har nån slags inpräntad hemsk nedvärderande syn på ( dock inte på andra, men därimot mig själv) att man (jag) är lat, arbets-ovillig-parasit som lever på samhället-människa. hur KNÄPPT är inte det? jag tycker ju inte det om ANDRA som här hemma. dom får vara det, för dom mår säkert dåligt...men JAG får inte vara sjukskriven för då är jag en lat människa...förstår inte mig på mig själv ibland...som om jag har en bild av mig i huvudet, hur jag ska vara, som sen inte stämmer i verkligheten. jobbigt. jag måste acceptera mig själv, men har lite problem med självkänslan av och till...

kram kram

2009-06-01 @ 09:40:07
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Blomman

ojoj.. känner att allt om det du skriver skulle lika väl kunnat vara jag. Jag är oxå sån som har väldigt många järn i elden. Hur många av dina projekt bli du klar med? Min sambo bli heltokig på mig när jag sätter igång. Han är ju precis tvärtom..

Men jag har blivit bättre på att lugna ner mig, jag vet ju att jag inte mår så bra sen efter jag är färdig.



försök att ta en dag i taget och koncentrerar dig på den, jag vet att det inte é lätt. massa kramar

2009-06-01 @ 22:14:29
URL: http://liljasvart.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0