så blev det

....med mitt om-målnings-projekt. rätt mysigt att sitta där o fika under häggen! (ignorera takplast o annat i bakgrunden)



idag ska jag försöka ta det lugnt då jag har ångest. ångest över pengar, och försäkringskassan, ångest över att jag ska börja jobba i höst igen( hm bra att stimma över det redan nu) ångest över att jag är fet, ångest över att jag inte hör av mej till mina vänner, ångest för att jag inte städat  och det ser ut hemma, ångest ångest ångest.. trots fint väder och ingen av oss är dödligt sjuk. .

och ....

då får jag ångest över det. alltså, att jag mår dåligt inombords när vi alla är friska och krya och ingen är död eller sjuk eller något ledsamt alls!

Det känns som att man inte har "rätt" till ångest, när jag egentligen har det bra, vi HAR ju pengar, ok inte stenrika men vi sitter ju inte med kronofogden o inkasso i hälarna precis, Vi klarar ju oss! 

... men ångesten vet inte om, att han inte får komma även om man har det bra. Ångesten ser inte på mitt bankkonto eller våra sjukdomsjournaler, han kommer om HAN vill.
Och därför har han hittat hit, just i dag, en solig varm härlig sommardag.

nu ska jag i alla fall ta cykeln tillsammans med killarna och cykla upp till Exet och dricka kaffe och prata skit.
kanske man mår bättre sen.

på återseende....

Kommentarer
Postat av: Ankan

Det ser ju mysigt ut, va duktig du,,kanske var det du månne jag skymtade på Farbror Connys balkong innan då =)

2009-06-22 @ 12:45:20
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

möe möjligt jag var där o kollade in hans balkongmöbler:-)

2009-06-22 @ 12:51:27
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag känner igen mig i det du skriver.

FÖrst vill jag bara säga att jag är duktig på att ignorera detaljer. Bilden är jättefin, jag skulle inte säga nej till en fika där ;)



Sen ger ångest blanka f-n i vilket sammanhang han förstör.

Jag har haft ångest, gått i terapi och blivit "frisk" och jag vet hur jobbigt det är. Riktig ångest är bland det värsta man kan drabbas av, hellre har jag värk.

Jag känner dig så dåligt ännu men kramar om ändå¨..



Kram från mig!

2009-06-22 @ 15:49:40
URL: http://ulrikasyr.blogspot.com/
Postat av: Jag idag

Ångesten verkar aldrig bry sig speciellt mycket om verkligheten. Att man kanske ändå har det ganska okey... Den traskar in och slår sig ned helt oombedd när som helst. Men kaffe kan hjälpa ibland. Hoppas att det gjorde det!

2009-06-22 @ 16:56:23
URL: http://tjockisensjunger.blogspot.com
Postat av: Exet

Fan vikket schyst x du verkar ha :D

2009-06-24 @ 08:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0