och...

...efter ett bra läkarbesök, med en för en gång skull trevlig och sympatisk läkare, är jag nu sjukskriven fram till min semester. Detta för att alla mina kroppsliga symptom är en stress-reaktion, och vi måste få den bollen att sluta rulla.
Det känns jätteskönt, men samtidigt sorgset då detta egentligen är min favoritperiod att arbeta, vår och sommar. Höst och vinter är ju inte lika kul precis. Nu missar jag sommarplantering och skolavslutningarna och allt.....

men å andra sidan vägrar jag leva med hjärtklappningar svår tinnitus myrkryp i benen och en hemsk panikångest så....

å tredje sidan är man ju relativt orolig över ekonomin, det är ju inte billigt att vara sjuk....

men vem vet, stressen kunde ju bli ännu värre annars....och bli liggande och bara gråta hela dagarna i en säng för att man gått in i väggen är ju inte heller nåt som funkar med tre barn villa sambo häst och hund....

så nu ska jag sluta sjuk-prata. inget mer sjukprat här på bloggen, det är bara depprimerande.

nu ser jag fram mot en skön avslappnade tid...

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tänker goda tankar till dej, nåååårjekleeem!

2009-06-08 @ 15:57:15
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Mette

Va skönt att du får lite tid på dig att återhämta dig.

Kram Mette

2009-06-08 @ 19:58:41
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Blomman

Härligt att få läsa det. Höll tummarna för dig o tänkte på dig idag. Visst pengar stressar en, men vad är viktigast? Att har en själ som mår bra o kunna må bra som mamma? Jag tycker hälsan e viktigare än pengar. Massa massa kramar

2009-06-09 @ 00:08:06
Postat av: Ankan

jag tycker det var bra att du blev sjukskriven,läka,läsa,mingla,titta på film, låta familjen ge energi,bara vara själv...kramen

2009-06-09 @ 08:37:03
URL: http://www.ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0