och midsommarafton blev...

så bra den kunde bli! Jag lovar att jag har inte skrattat så mycket på år och dar, jag skrattade, rättare sagt vi alla ,skrattade så tårarna rann värre än regnet stundtals, jag skrattade så jag fick ont i magen och ont i smilgroparna, och jag tror jag har ont i smilgroparna ÄN...

slutliga summan av folk på vår lugna midsommar blev sjutton, och sjutton personer fick faktiskt plats under den del av altantaket som var färdigt!

helt otroligt!

vi gjorde väl somhundra tusentals andra svenskar runt om i landet, käkade sill och färsk potatis och snapsade, sjöng snapsvisor och käkade jordgubbar o glass,
grillade på kvällen och hade det jättetrevligt...det var sol, det var regn det var sol det var regn...en riktigt genuin midsommar med andra ord.
förutom att vi inte fick upp nån midsommarstång då, men det tänkte jag inte gör så mycket för vi trallar väl bort till forngården här i eftermiddag och kollar in midsommarfirandet där.
Håller vädret så ska vi åka till ett gammalt fik på en kulle några mil bort, som har ett utkikstorn och en gammal minigolfbana. Där ska vi fika tänkte vi.

Sen ska jag ut till min älskade häst idag med, men annars blir det lugnt och skönt har jag tänkt i  alla fall.

hoppas ni haft en bra midsommar med många skratt!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

:-)

2009-06-20 @ 11:50:26
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Eva

Härligt! Visst är det underbart när man skrattar så mycket att det känns i hela kroppen! :-) Det är såna dagar man skulle vilja kunna spara i en ask för att sedan plocka fram en mörk och trist höstdag.



Jag har läst ditt inlägg igen. Det är verkligen intressant det du skriver och det väcker så många tankar. Jag tror mycket väl det kan vara så, att rädslor (och ilska) förvärrar saken. Och att det är bäst att ignorera spöken. Har bara så svårt att förstå att de inte kan gå vidare och lämna platsen där de bott. Jag verkar ju ha samma problem här, att de två gånger hittat en äldre arg och lynnig man, som de misstänker är den tidigare hyresgästen. Och jag vet fortfarande inte om han är kvar eller inte. Jag kan bara hoppas att jag får vara i fred i mitt nästa hem :-)

Kram,

Eva

2009-06-20 @ 15:51:16
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Finnpajsaren

Härligt att det blev så lyckat när du innan kände dig sådär inför det hela. :-)

Det där med brutna benet har jag hört av de flesta som mått dåligt som jag jobbat med. Visst vore det skönt om det syntes, det där som gör ont.

Kram till dig!

2009-06-20 @ 17:04:02
URL: http://finnpajsaren.blogspot.com
Postat av: marie

Ett gott skratt förlänger livet.....Härligt att skratta, det ska man göra varje dag!!

Må så gott!!! Kram

2009-06-20 @ 20:53:48
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Ankan

Härligt att det blev så kanonbra,,,skratt är nyttigt & bra medusin!

2009-06-21 @ 08:30:45
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Mette

Underbart att du/ni hade så kul och att du fick skratta en massa.

Saknar kort på altanen.

Kram Mette

2009-06-21 @ 08:43:00
URL: http://finnotto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0