morra morra huggtand fram!

..egentligen mys-dag, med skolavslutning o glass o jordgubbar o grädde....
 
Men, esom en viss Sambo här hemma börja bli lite "sjuk" dvs harklar o snorar lite grann ingen feber gu-be-vars...så är stämningen blä på hemmafronten.
 
Det spelar ingen roll  vad jag säger eller gör så hugger han och ändå skulle han ha hjälpt mig i dag på morgonen med alla examenskläder och städning och förberedelser esom mormor o morfar o farmor o exet skulle följa med hem efteråt på examens-fika...

vad gör TRÖG-sambon då? säger att jag hjälper dej i morrn med allt, sen sover han hela morgonen tills det i princip är dags att åka, och jag har fått stimma som en idiot med att stryka skjortor och fixa kläder till han mej o tre pojkar och fram med fukost och dusch o föna hår o köpa kort med liten examenspeng i....
så kommer då sambon upp strosandes framåt kvart i åtta...gäspar o är lagom sur redan där....kul .

fuck ya säger jag bara.  Visst är jag gnällig nu med min stress-utbrändhet-grej, men va fan inte blir den bättre om jag bara för att jag är sjukskriven nu hädanefter ska sköta markservicen helt.
eller???
fan.

nåväl. det blev ju städat.( no thanks to you sambo) det bledde en skolavslutning med en hoper ungar som står där framme o ser så där lagom pinsamma ut, med en över-entusiastisk sångfröken som tar i så hon håller på att spricka när hon dirigerar ungarna, en halv-kass musiklärarinna på piano som klinkar fram den blomstertid nu kommer, och
det blev glass o grädde o jordgubbar och hemmagjord chokladsås till hemma efter...

där sambon fortsatte sitta o vara snorkig och tjata om sin dator hit o sin dator dit ...
upp med den i röva istället. sucka sucka. Osloskånska får man låna hornet???

nåja han kan väl vara sjuk-sur-o-gnällig då, själv ska jag nu njuta av ett sommarlov, TIO veckor utan att leta gympakläder, inte glömma packa ner frukt på morgonen/ leta strumpor i blå ikeapåse vid tio över åtta o vi ska va i bilen vid kvart över...inga oj jag glömde badkläderna/ fan var det föräldramöte i kväll/ förlåt jag missade utvecklingssamtalet igår/ jasså har Ludd brutit handen på rasten igen/ trista skolfester i ösregn....
nu är det LOOV.
tackom och Lovom!
glad sommar på er!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hornet är ditt! Och så fort det svänger! För några inlägg sedan var du ju dödsförälskad! Jaja, been there, done that.

2009-06-12 @ 18:06:23
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

haha jag är fortfarande in löööve. men visst är det pain i n the famous ass när dom blir sjuka gnäll-gubbarna. de borde ju fatta att de bara är patetiska när de gnölar över lite däppt i däsan!

2009-06-12 @ 18:15:03
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0