ljuvlig doft sprider sig:-)

min älskade gigantiska smultronjasmin-buske står nu i full blom och en helt underbar doft av smultron sprider sig i min trädgård! härligt!



Nåt som inte är fullt lika härlig, är att jag har sömnproblem bigsize. Det räcker med att klockan börjar närma sig tolv och jag ska masa mig upp till sovrummet. Jag har ett härligt sovrum med en inbjudande säng och det var så där svalt och skönt som det ska vara. alla andra sover.
och jag ligger där och glor upp i taket. vänder och vrider. myrkrypningarna i benen gör att man omöjligt kan vara stilla. Jag kollar klockan. halv två. vänder och vrider och snurrar och går upp och dricker vatten, lägger mig. nada. inget händer. bara ligger där.
ändå har jag varit ute och gått i över en timme, jag har grejat med saker hemma, jag har varit trött så jag gäspat precis hela dagen och verkligen längtat efter att få sova.
men det är att det är NATT.
jag kan mycket väl somna mitt på dagen ( m nu inte huset vore fullt med hundar och ungar vill säga)
det är en grej nu. inte sova på när det är natt.
jag blir ju så trött på det här.
det började ju innan när jag jobbade redan. men trodde väl det skulle lätta lite framåt nu.

så nu sitter jag här halv dö i soffan och vill vill vill sova. men nu börjar ju dagen!
idag ska jag inte göra så mycket. Év cykla ut till "dinosaurie-ön" en sväng med killarna. och i kväll ska jag och min kära kusin provrida hennes nya häst. vi ska ta en runda i skogen, och min häst är så säker, så han är bra att ha med på tur med nya hästar.

åh vad trött jag är. skit oxå.

Kommentarer
Postat av: Mette

Å vilken vacker bild.Jag kan nästan känna doften.

ja det är ett litet helvete att inte kunna sova när man skall.Själv ha jag läst alla tips men inte sjutton kunde jag sova för det.Jag tror att det har med din sjukdom att göra.

Hoppas att det blir bättre inatt.

Kram Mette

2009-06-24 @ 08:50:08
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

ja det tror jag med, att det har med min stress att göra. jag kan liksom inte varva ner ordentligt. men jag vill ju! suck...

kram

2009-06-24 @ 08:53:20
Postat av: blomman

I början när jag började må så där som du gör fick jag oxå sömntabletter. Jag var mer trött på morgonen än vad jag var på hela natten. Men visst dem hjälpte. Jag började att avvända öronproppar istället. Nu på dagen går du säkert runt och tänker, jag få inte sova nu jag får inte sova nu. Klart att du bli trött. Tänk så när du har gått och lagt dig. Jag måste vara vaken, jag får inte sova. Men visst fan är det jobbigt att när man inte somnar. Då är det bättre att du gå upp och läser eller upp och surfar lite. Sen finns det ett knepp till. Borsta tänderna minst 1 timma innan. För när man vet att kroppen vet när man har borstat tänderna blir den plötsligen väldigt pigg.

2009-06-24 @ 10:18:08
URL: http://liljasvart.bloggsida.se/
Postat av: Charmhäck

Stackare! Finns det inget du kan göra? Blir du inte trött av att läsa böcker. Själv får jag boken i pannan efter en stunds läsning. Maken får dänga en stekpanna i skallen på dig, nä, det var dumt sagt! Detta är inget att skämta bort! Lider med dig!

2009-06-24 @ 12:33:04
URL: http://mariakarmback.blogg.se/
Postat av: Ankan

Valeria natt har hjällpt mej ibland,jag är precis likadan så just nu är mina ögon minismå & svider & bara vill sova men inte i kväll,,nähä =( Förstår dej precis men prova dom. Finns på Hälsokost..kramen

2009-06-24 @ 13:02:55
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Eva

Men - det där är ju en av mina favoritblommor! Älskar den där doften. Får barndomsminnen. Dels fanns de vid huset där jag växte upp, dels på landet utanför mitt sovrumsfönster :-)



Usch, förstår precis hur det känns med sömnproblem. Har haft det till och från. Just nu är det "till" :-) Jag avskyr att sova i den här lägenheten, så jag går och lägger mig först vid 12-1-2-tiden, när jag är helt slut. Så jag ska lyckas somna fort. Och det med lampan tänd. Det är inte klokt.



Försök att inte vila på dagen, då blir du kanske tröttare och kan somna när du lägger dig. Det är ju viktigt också att man följer sin "sömnklocka" och verkligen går och lägger sig när man ÄR trött. Stannar man uppe en stund till så brukar man ju bli pigg igen, så är det iallafall med mig :-)



Läskig historia du berättade i min blogg. Men jag tror verkligen att det är så. Jag upplever det ju själv här i min lägenhet. Jag har också varit deprimerad och rent av självmordsbenägen. Två medium har antytt att någon mördats eller tagit livet av sig här, att det finns sådana energispår här. Vet dock inte om det stämmer. Men jag har hört andra berätta om liknande saker, hur de förändrats negativt av att befinna sig på en viss plats. Kusligt.



Kram,

Eva

2009-06-24 @ 18:49:36
URL: http://detspokar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0