JAAA!

änltigen, har du fått rätt resurser för att på allra allra bästa sätt föra Sverige framåt!

Fredrik  lille rare söta (?) Fredrik!
135 TUSEN kronor varje månad...en summa som är väl förankrad i verkligheten, och själv ligger jag bara några futtiga hundralappar under så din lön är en bra fingervisning om vad vi människor behöver för att leva på varje månad!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5414359.ab

ett hundra tretiofemtusen kronor varje månad...det blir tajt, det förstår jag, men du får försöka dra in på onödiga kostnader så gott det går.
Känns skönt att sveriges framtid ligger i händerna på dej, du verkar vara så varm och förstående, väl införstådd med att man inte kan ta pengar från dom RIKA, hur skulle DET se ut, och inte faen fiskar man röster på det viset, nej, bättre att ta av dom som knappt inga har ändå. Ja menar, om dom ändå nästan inga har, så vad spelar då dom sista kronorna för roll?

när moderaterna kom till makten, gjorde jag en liknelse:

en treåring har mer förstånd än Du kära  Fredrik  och dina undersåtar...

om vi skickar ut dej och min minste son i skogen för att plocka låt oss säga blåbär!
Då kan jag garantera att min son går fram till det blåbärsris som dignar av blåbär och plockar hela hinken full.
Medans Du, käre Fredrik,
går fram till det ynkliga halvvissna blåbärsriset och ser ett ynka skrynkligt blåbär, och  tänker DET där jävla blåbäret ska jag ha!!!

DET är eran politik. Ni grundar hela er tro på, att ta av dom som nästan inget har kvar, istället för att plocka där det finns.
smart!






Kommentarer
Postat av: Kerstin

huggtand idag...?

2009-06-22 @ 19:30:34
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

ja huggtand kröp fram när jag läste:-)

2009-06-22 @ 21:27:58
URL: http://gladmymlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0