hemkommen igen från ridtur...

...det var precis vad jag behövde. ..

lite fågelkvitter och skogens sus...en god vän till mej följde med, och vi bytte hästar så jag tog hennes tinkerhäst och hon min fjord. Hennes tinker är nämligen stor och bred och hon fick ont i benen av honom...men jag fick inte ont i några ben utan det var så mys--pysigt.

hästen heter Jim. inte min utan tinkern , ett inte så där vanligt hästanamn precis..
en dag för lite sen stod vi  istallet och sa :

-mmm Jim du har sån go och härlig rumpa. Man vill bita i den.

och det HAR han, Jim, men för utomstående, om någon sådan råkat stå bakom hörnet o lyssna, kanske hade trott vi pratat om en gubb-röv. vad vet jag.

sen kanske man inte står o pratar om goa rumpor men han HAR verkligen en stor go tjock rumpa. hästa-rumpa.

okej nog med hästprat. Ridturen var härlig i alla fall, och nu har jag hämtat pojkar från dagis och skola och har nu bänkat oss isoffan med lite kaffe och chokladpudding.

jag märker att jag inte är mig själv riktigt, för ingenting riktigt gör jag, jag är väldigt "lat" och känner själv att jag inte får något vettigt gjort...men å andra sidan, hade jag fått en massa vettigt gjort kunde jag ju lika gärna varit på jobbet...

nu ska jag surfa runt lite i alla fall.
kram på er

Kommentarer
Postat av: Mette

Jag avundas dig ridturen.Vad är en Tinker?

Är det en stor arbetshäst eller.Jag vet att dom har några stora hästar i England som användes att köra ut varor t.e.x öl.

Vila dig du.

Kram Mette

2009-06-09 @ 15:57:16
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

åh tinker är samma som irish cob, finns olika storlekar, men dom flesta är runt 1.45 cm i mankhöjd, inte såå stora alltså. men arbetshästar är det med mycket mycket hovskägg och låååång tjock man...många är svart-vita och min kompis har några såna, men Jim är svart...en helt underbar hästras, fint psyke, goa enkla, orädda tåliga och snälla. ja nån slags öl-häst kan man säga, säkert en sån du tänker på, men sen som sagt är en del jättestora och indelade iolika grupper.typ liten större stor...

märks att jag är helsåld på tinker kanske???

jag har märkt jim till min, så när min fjord inte orkar mer (han är ju 21 år i år) så ska jag köpa jim, och det var helt ok för ägarinnan! vi är ju rätt goa vänner och hon har ju en del tinkrar som hon satsat lite på avel på, så jim är väl inte te så stor nytta mer än ridning för henne. ska lägga ut bilder så du får se:)

kram

2009-06-09 @ 16:32:07
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Nämen??! Vi har också käkat chokladpudding idag! Mumsfillibabba :-)

2009-06-09 @ 18:13:38
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

o nu käkar jag kakdeg

2009-06-09 @ 18:32:08
URL: http://gladmymlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0