häst-mys..

Lille Ludden var jättestökig och adhd-ig idag, hela dagen, och därför tog jag med honom ut till stallet en svänga. Djur brukar alltid lugna de flesta barn, och sen när vi får egentid tillsammans lille Ludd och jag, så brukar han bli en helt annan liten kille än stök-pelle....



Han blev sugen på att ta en tur på Loken, så vi sadlade upp och gick en runda i skogen. mys-pys!
Tur man har en häst som är världens snällaste häst, och som vet när det är barn eller nybörjare på ryggen. När jag själv rider, brukar Loken ta små glädjeskutt och springa så fort han kan och får, men om nåt barn rider är han så försiktig som om det vore ägg på ryggen han bar....världens bästaste häst är han plutten.

Annars har huvudvärken hållt i sig i dag med, så jag fick vara i lugn-läge. Det var inte förrän eftermiddagen nångång som den gav med sig,
efter en 200grams chokladkaka:-)

vad gäller bantning....tänker jag för tillfället gå en timme varje dag, käka frukost varje dag, och mellan mål och hyfsad mat. men banta blir det inte nåt mera för tillfället....Jag mår så passens dåligt ändån just nu med stressen, så jag kan inte stirra upp mig över vikten. OK jag gick upp tolv kilo, och väger nu över 80 kilo(!) men samtidigt blev jag av med cigaretterna....som kan ge värre skada än övervikten...så jag får vara nöjd och hoppas på att promenaderna gör sitt så småning om....kanske blir det friskis igen till hösten, det gillade jag ju. fastän jag har koordinationsförmåga NOLL....

nu ska jag surfa runt och se om jag hittar nåt fint altantak.
kram på er kära blogg-vänner.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

onsdagskram!

2009-06-17 @ 10:54:03
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Kerstin

onsdagskram!

2009-06-17 @ 10:55:28
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Ankan

Ha ha jag kan följa med på friskis,,har oxå koordination noll,,åtminstone får resten träna magmusklerna L

2009-06-17 @ 12:41:15
URL: http://www.ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0