är jag pinsam eller patetisk?

...sambon är på grillfest, vilken jag egentligen skulle varit och hade velat varit med på men på grund av panik-ångest, men officiellt sett migrän, stannar jag hemma....

vad gör jag ?
om inte ....
hoppar i mysbyxorna och slänger i Twilight-filmen i dvd för treedje gången på en månad typ....hm
pinsam eller patetisk?

jag hade ont i ögonen ( förmodligen för att mina glasögon ligger nånstans i köket i nån låda o ska lämnas in för en fjäder har lossnat, men jag har glömt det och därför gått utan glasögon i tre fyra veckor....smart)
så jag orkade inte läsa fast det är spännande...men en film gick ju bra att glutta på.

Lill-fisen har lekt med sin allra bästa kompis Joel hela dan så han var rätt trött. tjagglade i sig sitt lördagsgodis och sen gick han i däck i soffan redan halv åtta....

adhd-son skulle sova över hos Exet i hans nya lya, och stor-sonen är hos mormor o morfar i stugan o sover över...
.....och sambon då på födelsedags-grill-fest.....

så man är lite kärring--täppan här hemma just ikväll!

gott.

då slänger jag in en fryst pizza i micron o käkar framför teven i mina joggingbrallor, pillar mig i näsan och har fötterna på bordet....så härligt så mysigt och ensamt!

för jag gillar ensamhet. självvald sådan alltså.

För mig är det ett andningshål när alla försvinner och jag får vara själv, jag är ingen social människa , jo jag babblar ju på som ett godståg när jag träffar folk, så en del klagar på att dom får ont i öronen....det gör jag tyvärr....det är ju trevligt att träffa folk.
men jag kan liksom lika gärna vara utan dom.

vänner är ju viktiga, men ändå oviktiga för mig. Jag behöver inte träffa en endaste vän på flera veckor och tänker inte ens på att det gått så många veckor....
jag går i min lilla värld och grejar med mitt och kan nog vara en sån trist vän som aldrig hör av sig och sällan kommer och hälsar på....
tack o lov har jag vänner som inte ger upp utan kommer hit i stället när det börjar bli för länge sen...

man är ju så olika.
andra kan ju må riktigt dåligt om dom inte hela tiden har folk omkring sig.

själv tycker jag det är helt ok att inte träffat nån på två veckor typ....

tur det...eftersom jag nu jobbar som dögrävare så kan det ju stundtals bli ett rätt ensamt arbete, då ska man kanske inte vara lagt åt det jätte-sociala hållet.

vad vet jag. ...
nu ska jag surfa runt på lite bloggar och uppdatera mig, alltid lika kul! bloggoman= det är jag det.
kram kram

Kommentarer
Postat av: Ankan

Det är ett skit denna panikångerst men tur vi har såna fina vänner runt oss & män,,,självvald ensamhet är helt underbar så här kan vi sitta i våra pyjamasbyxor & äta godis L . En stor kram tillbaka

2009-06-06 @ 23:05:25
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: blomman

jag är exakt likadan,vill ox¨å vara för mig själv och njuter av tystnaden. Inte ens när jag går ensam hemma har jag musik på, för det e bara så skönt när det e tyst, men när jag väl vill ha någon att umgås med bli det värre för mig. Har inte så många vänner kvar att umgås med längre som att dem flesta har lämnat staden. va glad att du ha så bra vänner. KRAM

2009-06-07 @ 00:46:10
URL: http://liljasvart.bloggsida.se/
Postat av: gladmymlan

där är vi nog jätteolika, jag är nämligen allergisk mot tystnad!

jag har alltid radio samt teve på, jag går aldrig ut om jag inte har mp3 i öronen jag kan inte jobba utan radio så om jag står o målar brädor hemma har jag radio på i öronen, jag har alltid avskytt tystnad....som om den är det värsta som finns...

så ensam är jag, men tyst näää. blir galen om vi åker i bil nånstans o det bara är tyst eller radio på låg volym...det ska vara mkt ljud av nån anledning...

märkligt.

2009-06-07 @ 09:32:28
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: ♥ T h e r e s e M a r k ♥

Rösta vem du tycker ska vinna Veckans blogg hos mig! :) Det tar bara 4 röda! :D

2009-06-07 @ 09:54:32
URL: http://ainariel.webb.se
Postat av: ♥ T h e r e s e M a r k ♥

Rösta vem du tycker ska vinna Veckans blogg hos mig! :) Det tar bara 4 röda! :D

2009-06-07 @ 09:54:48
URL: http://ainariel.webb.se
Postat av: Ankan

Där är jag musik,,,vill ha något ljud runt mej helst, tycker inte heller om tystnaden,,..men inget skrööl =)

2009-06-07 @ 10:00:35
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Mette

Oj,oj,oj vad mkt jag känner igen mig i dig.

Det med att kunna vara ensam och inte träffa vännerna på månader och så.

Skönt att man inte är ensam vad gäller detta.

Så du kanske inte hade "lust"att gå på grillfesten eg?

Kram Mette

2009-06-07 @ 11:35:28
URL: http://finnotto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0