allting löser sig alltid till slut....

..sa tanten som sket i vasken...
och så rätt hon hade. Många av dom orosmoment jag hade i början av veckan, har löst sig. Jag känner lite mer tillförsikt mot framtiden, och jag tog en atarax inatt, så jag har faktiskt sovit! visserligen är jag som en död hund dan efter, jag tagit en sån, men ibland får man väga det onda mot det goda... det goda i detta läge att faktiskt få soova.

idag har jag umgåtts ( !) med mina vänner( !) jag som är så osocial och aldrig ringer till nån..men dom är såna vänner som inte behöver en inbjudan utan bara komma så är dom mer än välkomna! vi satt på altanen och drack kaffe och babblade.

jag vill badly ha en altandörr med....som det är nu får man springa ut genom ytterdörren och bort till altanen. I-landsproblem...för några veckor sen hade jag fan inte ens en altan som behövde en dörr....och den är ju inte färdig än heller, men sittbar är den i alla fall delar av den!
snart blir det bilder men vill få dit taket helt först...

idag blir det långrunda med hunden rs ikväll när det lugnat ner sig med värmen.
I morgon har vi dejt vi "hästtjejer"  varav den yngsta är 18 år och äldsta 48 år, och vi ska ut i skogen och rida igen....härligt!!

kändes lite som om den "gamla anna" var tillbaka idag lite i alla fall. visst får jag ångest attacker men det känns som om jag faktiskt kan bli bättre igen...fan vad härligt.
kanske är det vädret.
kanske att vissa problem löst sig
kanske mina goda vänner
kanske hästen
kanske tom min underbara sambo...
....eller kanske den stundande spök-resan till Östersund?...

nåt är det i alla fall som får den här panik-mymlan att bli en glad-mymla igen...och det känns förbannat bra.

just nu sitter jag faktiskt på altanen och bloggar, och det fläktar så där härligt. skönt man har kvar förmågan att kunna njuta i alla fall.

på återseende gott folk!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åhh, så fint det låter! Kram på dej!

2009-06-25 @ 19:55:12
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Mette

Kanske joggandet eller en kombination av allt.

Hoppas att det fortsätter så.

Kram Mette

2009-06-25 @ 20:55:55
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Ankan

Åh vad glad jag blir att du känner så...härligt! Kramen till du=)

2009-06-25 @ 21:16:31
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: blomman

det var oxå min tanke när jag satt ute idag och skrev matlistan att jag skulle vilja sitta ute och blogga, men tyvärr blev det inget med det.

Skönt att du fick sova inatt. ha det så gott och ha en trevlig helg! KRAM

2009-06-25 @ 22:21:17
URL: http://liljasvart.bloggsida.se/
Postat av: Ulrika

Vad skönt att höra!

Det går ju upp och ner, och när man mår dåligt så ser man sällan "uppen". Därför är det ju så härligt när dom kommer.



Vad skönt att du mår lite bättre och kan hämta energi, både från vänner och från sömn/vila.



Det är jobbigt att må dåligt psykiskt.



Jag har ju värk dygnet runt numera, äter tabletter i stor mängd, men jag tar hellre det än som jag hade det när jag mådde som sämst. Ångest är tamejfan det värsta man kan ha. Eller ett av dom värsta kanske.



Skitjobbigt är det och jag är glad att du mår bättre kramar om

2009-06-25 @ 22:30:47
URL: http://ulrikasyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0