stallbesök med familjen

...igår var en sån där "trött"dag och vi fick inte riktigt gjort nånting...framåt eftermiddagen tog jag med mig hela familjen ut till stallet för att titta på kattungarna och det nya fölet ( samt att sambon fick kolla in "min" bliv tinker-kille och bli kär i den som jag)

här är bild på lilla fölet som har som specialite att jaga en med rumpan före...man tror han ska sparkas men han ska bara ha kli på rumpan så han vänder och kommer med rumpan mot en hela tiden! detta är en av få bilder där jag faktiskt  lyckades ta ett kort framifrån:-)



så söt så söt....

idag ska nog min kära kusin o jag ta en ridtur i skogen, men när vet jag inte för det började gruffas om att måla vindskivor här med helt plötsligt...

jag är lite besviken på en vän, som enligt mig själv prioriterar så fel...men men. dennes persons val och inget jag kan påverka...känns lite så där bara, för vi är goda vänner annars. Men å andra sidan kan man väl inte vara goda vänner jämt?

själv känner jag en gnagande tanke " här har man ställt upp men får ingenting tillbaks.." men man ställer väl inte upp för att få något tillbaka eller hur? antingen hjälper man en människa oavsett om den personen gör något tillbaka, eller låter man bli.

så det är mina egna hjärn-spår om hur det borde vara som förstör.
nåväl besvikelsen finns där, men det går nog över.

nu ska jag bli seriös och vakna till...klockan är ju ändå över tio!
kram på er kära bloggvänner.

ps och mette: det är helt omöjligt att kommentera dej på din sida, försökt tre gånger nu! bara så du vet! kram på dej

Kommentarer
Postat av: Ankan

Visst kan man hälpa en människa utan att få nåt tillbaka men sen ska man ju inte bli dumpad när den personen hittar nån annan eller annat,,har råkat ut för det nämligen,,alla kan vi ju hjälpa varandra på olika vis & hitta en linje!

Söt häst du,,,

Kl 15 på den amerikanska verandan dyker vi upp då.

Kramen

2009-07-27 @ 16:47:04
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: birgitta

Förstår hur det är, men det bästa är att finnas till för sin vän. Dennes väns val kan man aldrig påverka, annars blir det nog fel för din vän. Man ställer upp som medmänniska för att det känns bra för en själv och de som inte gör det, ångrar sig nog.



Har varit precis som du, tänkt lite för mycket, än bara go with the flow. Kämpar fortfarande mot att inte tänka för mycket, det stressar upp tillvaron tror jag. Lite mediation kan kanske styra tankarna dit man vill, till det bättre ... :-)



Tack för din långa fina kommentar hos mig, tror jag inte besökt din blogg sen dess, men den kom från hjärtat och det gillar jag.



Ha en fin fortsatt dag!

Kram Birgitta

2009-07-27 @ 18:45:01
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

anke-panka: ser fram emot det!!! ska bli mysigt! får hoppas jag hinner baka nåt med när man får sånt fin besök:-)

kram

2009-07-27 @ 21:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0