skithög och fikaträff och huvudvärk och fikaträff!

...kolla in bilden nedanför, och föreställ er att det legat skräp och skit o bråte sen fem år tillbaka där det nu ligger platt jord...och föreställ er att hele skit-högen varit övertäckt med kvickrot tistlar och hundkex så skräpet under inte ens synts...



...så förstår ni vad denna glad-mymla pysslat med idag! nu är skiten väck! Jag startade tidigt ( och tidigt här är som ni vet framåt nio tio) och röja, utrustad med knähöga strumpor, ridskor med stålhätta och rejäla arbetshandskar och håret i knut...spindlar gråsuggor och tvestjärtar ignorerades totalt. Jag grävde slet i mitt anletes svett....i timtal. Bara en liten paus intogs, då min kära nyvunna spök-väninna från spök-resan bjöd hem mig på kaffe!
alltid trevligt att lära känna nya vänner, och hon är en sån där kanongo tjej, och dansbandssångerska dessutom!

fast när jag kom hem fick jag en släng av huvudvärk och jag trodde nog att det var migränkänning på g...men jag la mig på soffan en halvtimme, sen körde jag igen och huvudvärken blev bättre!



och så var jag nödd och tvungen att lägga in en bild på min nyklippta häck...fin och kvadratiskt va(titta inte för noga)

kvällen tillbringades i käre bror och svägerskas sällskap, samt dansbandssångeskan o hennes barn, så nu har både jag premiärfikat hos henne och hon hos mig, på samme dag! trevligt trevligt!!

nu ligger jag halvdö i soffan och bara pustar. och väntar på kaffet ska rinna ner:-)

hunden ligger i mitt knä under lap-toppen....och sambon sitter jämte o kollar speedway. Killarna är uppe och leker...allt är frid och fröjd!

uh så gött med ett redigt dagsverke gjort!!

kram på er i bloggosfären!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Du verkar ha haft en trevlig och fartfylld dag.

Ha en fin o lugn kväll!

Kram Birgitta

2009-07-16 @ 21:55:01
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: marie

Vad duktig du varit och så fint det blev!! Det ska du verkligen känna dej nöjd med!!!

Du är välkommen att fixa min trädgård med...ser ut som...jag vet inte vad...fyyyyy

Trevlig helg!!!

kram

2009-07-17 @ 09:28:47
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Kerstin

jag bara slöar runt...

2009-07-17 @ 17:19:22
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Ankan

Se så duktig du vrait..jag vet inte hur detser ut på din blogg men på blogspot var det superenkelt & göra såna viderebefodringar,,får ta de över en kaffe kanske,,

2009-07-17 @ 19:26:45
URL: http://www.ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0